Didrikstorp i lördags.

När vi vaknade på morgonen så åkte vi på loppmarknad på sopstationen. Jag hittade bara EN lampa 😀.
Sedan lurade jag snabbt JR till 3 secondhandbutiker till.
Han shoppade loss på en musikanläggning för 195 kr och jag lite lampskärmar.
Hittade inte 6 st likadana lampskärmar mer än till formen men jag tog dem ändå för att sy om dem.
Som sagt, jag är lite inne på att ha kvar dem i olika färger då det ser ganska mysigt ut. Vi får se.
Sen kom mamma o pappa på fika. Mamma hade med en hel korg med hemsyltat!
Till och med hemgjord nyponsoppa som var så god!
JR och jag var dock skeptiska till torkade äpplen, de fick de ta hem igen. Pappa har börjat äta vaniljsås igen då han inte längre kan se på förpackningen hur mycket transfetter det är i den! Skönt. Då kan vi njuta av paj o vaniljsås ordentligt!
Länge har mor påtalat att man bara borde ta några ogräs varje gång man går förbi detta...i framtiden tilltänkta potatis/jordgubb/rabarbet och kryddland. 
Sedan började vi alla gå all in att slita ogräs med rötterna.
Pappa hittade och grävde upp de små potatisarna jag planterade lite här och där i somras.
Vilka actionbilder det blir i detta inlägg!
Sedan var vi inne i köket på förevisningar av nya köksfläkten som JR monterat denna dag.
Flera getingbon satt i ventilationen.
Riktigt trist kan sägas så gick nya fläkten sönder efter 30 minuter! JR blev deppig.
Vi satte oss hos honom och deppade lite i det härliga solskenet.
Sedan fick jag order av mor att ta upp tomatplantorna nu.
Mor o far skördade. Nu får tomaterna ligga inomhus i solljus för att mogna.
När mor o far åkt monterade JR lampor i kattvinden.
Det verkar ha funkat med mina eldragningar. Skönt.
Sedan gick jag ut och rev i rabatten tills det blev mörkt.
När mörkret föll hällde jag upp ett glas vin, lagade mat och efter maten tog jag med mig ett glas vin upp till kattvinden där jag målade golvlisterna en sista gång innan vi skulle möblera.
Sedan tittade vi på lite film. 
#1 - - Mor :

Jag gillar sne'tak. har alltid gjort. tycker att det ser så mysigt ut.
Kattvinden blev för jäkla mysig. Dit kan Kära Far och jag flytta när vi blir RIKTIGT gamla. Fniss!