Torsdag 11/7. Besök från Kalmar

Denna strålande torsdag fick vi besök från Kalmar S och K. Vi träffades när vi var på semester i Los Angeles och bodde på samma hotell. Därefter har vi följt varandra på Insta. 
Vi promenerade med dem och visade omgivningarna. Pratade lite om allt mellan himmel och jord. 
Vi fick fina plantor av dem, vita jordgubbar och ovanliga Pelargoner. S är pelargonsamare och har över 300 sorter. 

Av någon oklar anledning hade jag en pelargon hon inte hade så hon fick såklart en stickling. 
På ödetomten bredvid oss var det så vackert som vanligt. 
Vi lånade lite lupinfrön igen. Fler än jag som gillar lupiner! 

När vi kom hem åt Vi tacos och grannarna kom ned och fikade med oss. 

Sedan åkte vi till Valla handelsträdgård. 
Även jag gick lös på lite speciella Pelatgonsticklingar de hade där...och rosor.... och stocktosor. 
Där skildes vi åt och Kalmar åkte hem åt. 
Jag åkte hem och började plantera i krukor jag fått av L. 

Pelargoner verkar verkligen må bäst i lerkrukor. Jag har köpt fler efter det här.