Hinner inte vara tacksam idag?... Jo.

JR var på crosstävling och tittade i Nynäshamn idag. Kom hem matt efter värmen i solen och somnade i utesoffan med Mercan. 
Själv höll jag på med förberedelser för E student i morgon. Strök allas kläder och förberedde. 
JR var förbi D hos hennes mamma och kollade deras nyfödda föl. Herregud vad gullig! 
Jag förkokade 6 kg småpotatis. Hur vet man vad som går åt? Så svårt att uppskatta mängder. 

Bakade fler tårtbottnar. 
Små mousserande att hänga runt Es hals i morgon. De kommer nog att gå åt.. 
Sedan var jag uppe hos grabbarnas pappa J och hans M för att planera inför morgondagen. 
Träffade lilla Zigge. 

J och M var fint uppklädda i Sverigefärger på nationaldagen! 
Sen när jag kom hem åt vi man tager vad man haver... 
JR kunde inte få nog av Kaprifoldoften som är så intensiv i för sommarkvällen. 
Jag är tacksam idag för: (Jag kan inte varje dag skriva mina barn och mina man, mina föräldrar, det är jag varje dag varje sekund så de får jag inte skriva 😍) 
Måste vara mindre ting, sådant man inte först tänker på. 
1. Jag är tacksam för att jag har lön så jag kan göra festligheter för sonen till studenten. Jag tänker att det måste vara tunga tider för många att skaka fram pengar till sådant. Jag är tacksam samtidigt som det känns dumt att spä på den här studenthetsen med allt som ska till. 
2. Jag är tacksam för det vackra vädret som E kommer ha i minnet från din student och vår fest i morgon. 
3. Jag är tacksam för att jag förberett allt så bra att jag inte kände stress idag inför i morgon. 
Jag är också tacksam att jag tar mig tid att lukta på den underbara Kaprifolen. 



#1 - - Mor:

Det heter inte Kaprifol....det heter "Kapten Krok" enligt dej när Du var liten !

#2 - - JUNITJEJ:

Det finns så mycket att vara tacksam över! Hoppas studentdagen blev fin och en dag att minnas!