Klippa gräs, vara Eco-brottsling och låsas ha bröllopsdag.

Jag var speedad och övertrött efter hemsk jobbnatt när jag kom hem vid 8:30 på lördagsmorgonen. Jag somnade väl inte förrän 10 och efter ett par timmar väckte JR mig då vi skulle åka till landet en kort vända för att klippa gräset.
Jag hade sagt till mina arbetskamrater att jag inte kunde komma in och jobba extra då jag så fort det gick skulle sätta mig på gräsklipparen med ett glas vin så det blev tekniskt omöjligt att ringa in mig. 
Mycket traktorer på landet! Vår lilla gula ville hälsa på den större röda men var lite blyg. 
Gräset var så långt så JR fick klippa allt 2 gånger! 
Jag klippte kanter och runt träd med trimmer. 
Sedan ville JR vara lite romantisk så han tyckte vi kunde låtsas att vi hade bröllopsdag då vi ändå alltid missar den så det gjorde vi, vi åt räkor! 
Efter maten gav vi oss ut på hemligt uppdrag.
Vi ville sno några plantor Lupiner på den öde granntomten. 

Under mycket stånk och stön lyckades jag gräva och brottas upp några plantor. JR var väldigt orolig under hela kuppen att någon skulle komma. 
Och vist tusan gjorde det det. Grannarna på andra sidan ödehuset skulle naturligtvis rasta sina hundar just då. JR försökte varna mig men det var försent. Själv låg han platt på backen och gömde sig bakom en soptunna medan jag stånkande grävde. 


Vi åkte dit så det stänkte om det men visade bara upp en Lupin vi stulit. Planterade den vid mötesskylten. 
Ja jag vet att det är invasiva ogräsväxter men de kan väl få växa bland titlarna på andra sidan vägen? 
När grannarna gått hem hämtade vi redten av bytet. Vi har skrattat intensivt åt att vi varit ute och stulit ogräs! 
Senare på sena kvällen målade jag det gamla trädgårdsbordet ett varv vitt.