Lördag 29 juni, målat ytterdörren.

Så här blev det plötsligt när jag lekte i appen Snapseed när 2 av dagens bilder från kvällens promenad klipptes ihop till en. Tycker det blev lite roligt, något att prova vidare med.
I morse åkte JR till crossbanan i Vingåker och jag till Pingskyrkans second hand i K-holm. Jag hittade denna härliga Stridbergslampa för ynka 110 kr!!!
Åkte sedan till Crossbanan och kollade lite på JR när han slet i värmen. 
 
När man ändå är i Vingåker kunde jag ju lika gärna besöka outleten. 
Köpte på infall ett par Tigerjeans och ett par trädojjor. 
När vi kom hem fick jag för mig att påbörja projekt måla ytterdörren på insidan. 
Den är ju väldigt illa åtgången av rivandet från hundar som bott här tidigare så jag beslutade mig bara sätta gång och grunda den som den är. Går ju liksom inte att göra underverk. 
Maja låg och tittade på i värmen. 
Bara efter ett lager stop-primer grundfärg blev det bättre. 
Sedan trotsade vi att regnet hängde i den heta luften och gick trots förkylning ett vackert varv på 5-km slingan. Inatt har de plöjt åkrarna som legat i träda runt om vårt hus och också gjort Mashmallows av vissa åkrar. 
Nu är det kväller och filmtajm. Semestern börjar smyga sig på. 
PS. Jag ska blogga i kapp den senaste veckan så bläddra lite fram och tillbaka här de närmaste dagarna 🤗