Nytt tak till brevlådan.

Solen lyste denna morgon så vi åkte till soptippen med skräp och sedan in till Katrineholm för lite shopping. Det finns massor av blomjord att köpa i Katrineholm men inga blommor. Märkligt? På Byggmax hittade vi några få trötta exemplar men vi tog dem eftersom vi ville plantera i vårt sop-fynd. 
Denna låda hade vi hittat slängd på soptippen så då åkte den med oss hem och så planterade vi i den. Trevligt 😁. Faktiskt JRs initiativ. 
När planteringen var klar slet jag av mig kläderna och fram solstolen och satte mig en liten stund. Lyssnade på råmanden när korna lastades av i hagen bredvid vårt hus. Strax kommer flugorna kan man förstå. 

Sedan fick jag feeling att jag måste ge postlådan ett nytt tak i väntan på att jag får lust och tid att göra en helt ny sådan här brevlådshållare. JR kom ut och slog och bröt lite för att få bort allt men sedan bygde jag igen och JR gosade med musen. 
Han är verkligen fjollig med den. Hur som helst, han är sjuk och orkar bara ytterst små insatser åt gången. Han vill verkligen fixa i Didrik och åka cross och träna men han orkar ingenting. Sover mest. Nu får det vara nog med det här. När vi var i Katrineholm denna dag försökte vi få tid på vårdcentralen igen men det var inte lönt tyckte de då lungröntgen och prover behövdes och det inte kunde göras förrän nästa vecka... 
Jag fick loss alla grejer, målade det röda och det vita och förflyttade mig sedan till garaget där jag letade fram spillbitar av gamla brädor att återanvända som tak till det hela. Sågade till dem och tog in dem för att måla taket svart och "vindskivor" vita.