Jobbdags igen

På torsdagen var jag hela dagen på jobbet dagtid och lärde mig den nya dialysapparaten jag ska utbilda i på sikt. Annars hände inget speciellt den dagen.
Denna dåliga bild får symbolisera att Maja börjar bli gladare igen, hon börjar hitta tillbaka till soffan fastän Vanja härjar där. 
På fredagsmorgonen blev det ett par timmar med Morgonpasset igen. 
Därefter sov Vanja och jag några timmar inför att jag skulle kliva på helgens nattjobb. 
På eftermiddagen vävde jag lite. Jag väver helt utan plan, bara gör lite som total avkoppling. Gör bara lite som det faller sig. Jag hann innan jobbet också äta lite trevlig middag men snart är det slut på det. 
Både fredagen och lördagen stämplade jag in vid 21.00 men på söndagen var det 19.00 som gällde igen. Nu går jag in i krislägesavtalet igen. Det har varit bra med 2 veckor ur avtalet, känns ändå som hjärnan återhämtade sig lite lite. 
Ja men det vet väl alla, den 3:e vågen är här. Fan vad jag hatar skiten. Ta vaccin alla som får möjlighet. 
På lördagskvällen innan jobbet åt vi rökta räkor som vi fått från N, hon och hennes man har ju ett rökeri och en fiskbutik. Så jäkla gott men jag blev illamående igen. Jag tror jag blivit allergisk mot fisk det senaste året, jag skojar inte, jag mår illa av all fisk utom lax. Det känns varje gång sen i höstas efter jag ätit någon form av fisk som att jag fått i mig någon sumpgående insjömört och i närmare 12 tim mår jag illa ordentligt efteråt. Även nu av dessa underbart goda räkor. De kanske har legat i samma rök som någon fisk? 
På lördagen ägnade jag några minuter åt att börja väva ett kuddfodral till soffan på landet. Tänkte mössen skulle få något kraftigare att bita i än vanliga kuddfodral. 
Tänkte att kudden skulle bli grå, blå och rosa. Nya soffklädseln är grå för att dölja smuts lite bättre än ljus biege. Ljus soffa är inte så praktiskt när man har lerig hund har vi märkt. 

#1 - - fadern:

ett arv från mej när jag åt ute torsk eller strömming blev det migrändragningar på eftermiddagen. lax gick bra på kvällen men inte i matlåda. alla sorters bönor och ärtor är goda också men lömska.