Jobbe å jobbe

Fy sjutton vad trist. Var redan trött på mycket jobb när jag gick på denna jobbperiod. Jobbade tors i K-holm. Fre, lör sön i Huddinge. Åkte hem mån när jag vaknade efter att jag hämtat hundarna. Jobbade tis och ons i K-holm. Alltså 6 nätter av 7 möjliga. Det är lite trist. Utöver det har jag vart hos gyn och lite annat skojigt som grädde på moset. Nu längtar jag efter att vara ledig!
Ganska mörkt nu i november alltså. Bra ändå att JR satte upp en ny lampa på vedboden. (Okay, det var under pistolhot men den kom upp!).
Det som livar upp i höstmörkret är hundarna och hönsen. Jag tror snart alla hönorna utom den till hö (Mimmi) på bilden ovan och kanske Danni, vår gråa höna har värpt men jag är osäker. En dag hade vi 6 ägg om inte JR hade missat att ta in något kvällen innan. Har inte helt hunnit identifiera vem som lägger vad än.
Barbro lägger detta biegebruna ägg med lite vita prickar.
Vår andra svarta höna med lite brun krage, Sohejla lägger helt otippat detta olivgröna ägg jag trodde det var gråa Danni men det var det inte. Jag kom på Sohejla när hon gjorde det. Så roligt att få lite olika färger.
Creme legbar-hönan Spindel de Paula lägger vackert turkosa.
Jag får väl blogga när jag helt säkert identifierat fler. Dessa 3 är jag helt säker på.
I helgen när jag var i stan och jobbade köpte jag färg att måla rutiga golvet med när jag får tid och ork, synd att det inte finns rutig färg.... Ska bli kul när den dagen kommer att jag kan börja med projektet. Tro det eller ej men jag köpte också ett gymkort för ett år då jobbet betalar friskvårdsbidrag och jag snart hade försuttit chansen att ta ut det för detta år. Nu måste jag bara masa mig till gymmet också... när jag hinner. Vill hinna.
Jag blir glad av att ha dessa färgklickar i min trädgård. Heffe är snäll och trevlig.

Sivert är en ganska arg gaphals.
Var ute en liten promenad i tisdags med grannarna annars har jag inte gjort mycket. Ser ni fram emot lite ledighet från i morgon em när jag vaknar.


#1 - - Mor:

Fniss1 Nu har Du två granna tuppar att dela livet med. Så förstår jag att det behövdes lyse vid vedboden, helt nödvändigt vintertid. Ser fram emot besök när TID och ORK erbjuds, samt nyfiken på en röd stjärna jag lär ha beställt men helt glömt bort.