Långa naglar?

Hur gör kvinnor som håller sig vackra med långa naglar och snygga kläder och relativt låg till "normal" inkomst?
Alltså jag är bara nyfiken...

Om man är en självständig, välskött kvinna utan gigantisk lön (så man kan betala för precis alla tjänster) utan är liksom bara "normal"...
Hur går det till runt om o Sverige med nedan beskrivna vardagliga uppgifter?

Nu vill jag tydliggöra att jag aldrig någonsin kommer kvala in som välskött, välklädd med långa naglar...jag bara undrar hur man hanterar det här som sådan?

I Förrgår beställde jag nya sommardäck på nätet för ett mellanklasspris.
I morse när jag sov den korta stunden efter nattjobbet levererades de till min dörr.
Idag har jag i vår dusch tvättat fälgarna med de gamla sommardäcken på och sedan frotterat dem kärleksfullt och sedan kånkat ned och packat in dem i bilen.
Ett tungt och smutsigt jobb!
I morgon skall de lämnas in för skifte.
Hur klarar man dessa vardagliga uppgifter med nagellack?
Det stället jag har lack på är bara i håret efter all målning...

#1 - - Kraka:

Du kan nog börja med att konstatera att dessa långnaglade kvinnor
- aldrig byter däck själva
- inte jobbar i vården
- inte renoverar sitt hus
- inte fixar i trädgården
- inte diskar för hand, i alla fall inte utan handskar

#2 - - Camilla:

Du, det brukar jag också undra... Naglar, hårfärlängningar, färgning, läppförstoring, bröstförstoring... you name it! Jag tror att man prioriterar olika?! De lägger kanske inte så mycket pengar på olika lopp, träningsgrejor (cyklar, skidor, träningskläder)...
Jag tror att man är antingen eller och du och jag är nog mer den sportiga typen (hur det nu kunde bli så bra?!!).
Naglarna målar jag, men de är korta och mina egna.
Kramsi!

#3 - - Mor:

Du...det där med långa vackra målade naglar har jag också tänkt på många gånger.Den enda gången i livet jag hade det var,när jag låg på sjukhuset med dej i magen (det var på vippen att Du inte ville vara kvar)och jag inte hade annat att göra än att måla och fila naglar i en månads tid. DÅÅÅÅ hade jag fina naglar.Det sa bara "sprätt" när jag kom hem igen å så var dom borta.