Grattis Mamma och Pappa på födelsedagen!!!!

Grattis Mamma!!!!!!!
Grattis Pappa!!!!!
Idag fyller mina föräldrar år!
De flydde hemifrån till oss!
Vi fikade i solen.
För några dagar sedan var vi hemma hos dem och pre-gratulerade lite.
Det bidde tillbehör till parets nya baby, en Samsung S3, deras första riktiga internet-telefon!
Vissa problem uppstod i starten då det framkom att den kom fabriksinstäld på blindskrift!
Inte så enkellt för seende att manövrera men idag efter ett besök på Teliabutik kom den igång!
Äta Morfars biff är en helig stund, skiter i om kon var helig...biffen var det deffinitivt!
Går inte att prata med A och E när de äter Morfars biff!
En sväng in till Morbror Gösta är självklar! Han såg pigg och glad ut och väntade tillökning i sin barn-barnskara vilket glädjer oss också!
Denna katt ser man sällan, det är Mors och Fars Röde baron!
Otroligt att jag fick kort på honom!
...och 2 kort till på köpet!
Ute på landet kan man både cykla utan hjälm och skjutsa, där finns inga poliser...det är så jag är upplärd i varje fall :-)
Det skrattas och pratas och sedan tar man en sväng ned till ån för lite fiske.
 
Ordentligt med kräftbete iform av mört av något slag fiskades upp till Morbror Göstas kräftburar.
Kul när det nappar hela tiden!
Bara lite jobbigt att haka av fångsten och bryta nacken av den, det fick känslosamma jag hjälpa till med.
JR hjälpte mer till med att få ned kroken och flötet från träden när den fastnade samt att mata änder vilket är hans favvo-göra! 
E är en klok gosse, tar med Morfars diskvantar så att han slipper ta i mask och fisk!
Sedan kan man ju ta hjälp av JR också...fast han har så känslig själ vad det gäller djur...
Jag fotogrferade mest det hela men här fotograferar JR mig när jag fotograferade dem med mobilen
nedifrån :-)
Ja, det var när vi var och hälsade på hemma i hembyn.
 
Idag, när mor och far åkt hem åkte vi till Gladö kvarn och badade efter en måltid på Donken.
(Jo, vi väntade givetvis 30 min med bad efter maten...)
En riktigt underbar dag har det varit idag och jag har inte målat så mycket som ett penseldrag!
Jag badade också!!!!
...men verkligen inte JR. Han avvaktar bad till vintersemestern.
Sedan åkte vi och tog en minigolf.
Värdig vinnar blev JR!
 
Grattis kära mor och far. Tror ni snabbt lär er telefonen! Skall bli kul att kunna skicka bilder till er lite nu och då och att läsa era mobil-blogg-inlägg!
#1 - - Systern:

Hääärliga bilder! :)

#2 - - Mor och Far:

Jäklans vad kul med alla bilderna!!!!!

#3 - - Camilla :

Ljuvliga sommarbilder!!!

#4 - - Anonym:

Härliga sommarfoto! Det glädje mig att du inte bara är produktiv på semestern utan njuter lite av ledigheten också.
Kram