Äntligen hemma!

Denna helg är jag äntligen hemma!
Jag beslutade mig att det var dags att förverkliga planen att sy "Puffen" till E's rum jag fick idén från på tv-programmet "Äntligen hemma".
Den är i det närmaste klar nu efter 6 timmars pyssel.
I tv-programmet tog det max 5 minuter att sy den....
De gjorde den i Marimekko-tyg till en flickas rum.
Jag gjorde den i svart och vitt konst-mocka och konstläder till min yngsta son.
Den blev väldigt bekväm och skön men jag hade bara köpt 2 säckar med frigolitkulor-fyllning och det blev lite lite så i morgon blir det att åka tillbaka till tygaffären och köpa 100 liter kulor till!
De är  galet svåra att jobba med, elektriska och lever sitt eget liv.
Jag byggde en tratt av mönsterpappret jag ritat den efter och fyllde den med. JR höll tratten och jag hällde och katterna störde.
Som sagt, först ritade jag med stor möda en stor rund ring med hjälp av nål, snöre och penna med en radie av 60 cm, således en diameter på 120 cm.
Sidornas höjd är 30 cm.
Klippte ut 4 vita och 4 svarta.
Lade ut dem och började sy.
Hade köpt speciell tråd och nål som tål lite mer och som inte sliter sönder konstläder.
Sydde först också av olika rest-tyger en innerpåse så att inga olyckor skulle kunna ske och miljarder små kulor skulle smita ur puffen.
Sydde en dragkedja i ytterfodralets ena sida så jag kunde vränga den rätt när den var färdig och fylla den med innerfodralet i och sedan smidigt dra igen den.
 
Som sagt, en påse till med kulor behövs sedan är den klar.
En vit mysfilt och 2 kuddar ska få dekorera den i lilla sonens myshörna.
 
 
#1 - - Maria Härten :

Åh vad fina Sån skulle jag vilja ha, Gud vad du är duktig. Fin blogg du har. Kram vännen

Ha en underbar söndag!!

#2 - - Systern:

Så snyggt!!

#3 - - Mor:

Jättefin kudde! Ja, dom där små vita fröna är för läskiga att ha och göra med.Men jag har för mej att blötte man på händerna så fastnade dom inte....?