En ganska soft helg.

Tur att jag skriver blogg för annars skulle jag inte minnas något alls av mitt liv...kommer knappt ihåg vad jag gjorde i fredags?
 
Jag vaknade efter nattjobb...det var fint väder så jag sprang 12 km. 
Jag och JR åt sallad till middag då ingen av barnen var hemma.
D var hos mamma och E var på träning i Sollentuna och kom hem vid 22.00
Jag åt lösgodis och städade lite på övervåningen.
Kl 01.30 åkte jag till Slakthusområdet och hämtade min stora son och hans 3 kompisar från en fest.
Jag kom sent i säng.
När jag vaknade var JR på Kjula med sina killkompisar, A hade stuckit tilll sina kompisar ...kvar var bara jag och E hemma...och klockan var genanta 13.30! (Så blir det när man jobbar natt...)
Jag fick en mus i present av Mercan och sedan blandade jag en påse bruk och smetade in väggen med i projektet jag arbetar med.
 
Sedan sprang jag min beryktade mil på under timmen och var så sjukt nöjd att jag lade mig i badkaret och bara gonade mig!
Sedan kom JR hem och då åt jag, JR och E värsta goda biffen så vi bara dreglade och jag unnade mig lite gott vin.
Jag försökjte sova tidigt men det var kört.
Söndag morgon stod mor och far på farstutrappan 10.15.
Jag förvirrat nyvaknad.
Pappa ville hjälpa till med tips om murningen som jag tacksamt tog emot.
Han och mor hade köpt detta hjälpmedel till mig, en platt-tång för murbruk :-)
Mkt praktisk och den har verkligen förbättrat mit resultat.
Det börjar liksom ta sig men det behövs några omgångar till innan det är en platt vägg.
Känns som om jag är hustandläkare...lagar jätte-karies...
När vi ändå hade stora betong-el-vispen framme passade jag på att röra till fogen till vår lilla trapp-prydnadsplats som ännu inte blivit fogad.
JR är ju några äpplen längre än mig så han fick komma upp från svetsningen i garaget och hjälpa mig foga då jag inte nådde allt själv (jag körde delen närmast räcket från kanten).
..Snygg skyddsutrustning han hade... :-)
Det var ju najs att få det gjort, vi har spart på det minst ett år.
Små steg framåt hela tiden...
Egentligen börjar jag längta efter en liten renoveringsrast men jag måste fixa klart fasad-hålet innan vintern och så borde jag snabba på med sonens rum så han kan flytta in..men än är det flera veckor kvar dit om jag kör på all ledig tid.
Sedan har jag vilat lite idag, det är jobb-nätter som gäller nu för mig.
 
...Glömde säga att även Maja tog in en mus i morse som hon tog in till mig i sovrummet. Usch vad äckligt!
...Och de där 2 små damerna kelar man med och pussar på nosen....
 
 
#1 - - Camilla:

Åh... badkar och biff!
Tur att pappa kom med hjälpmedel och goda råd. :)
Jag fick en fågel av Saga i kväll, tänkte precis samma tanke - äckelkatter! Inget gos på några timmar nu tack...