Inte alltid bättre...

Det är inte alltid saker blir bättre för att man gör saker flera gånger.
Som det här t ex...
Jag vet inte hur många gånger Mercan har rivit sönder tapeten i det här hörnet i trapphuset. 
Jag bara lappar och lagar med allt mindre precision. 
Första gångerna kämpade jag stenhårt för mönsterpassningen men nu för tiden "gör jag det bara" slänger på en lapp med tapet.
Det blir ju halvhyggligt i varje fall.
Nu har jag gnott in hela hörnet med ättika vilket skall vara avstötande för små kisse-nosar.
Mercan tittade skeptiskt på mitt arbete,. Får väl se om tapetbiten sitter kvar om en vecka.
Fasen att hon just ska ta det där synliga hörnet?
Någon som har några andra bra trix?
 
I övrigt var dagen väldigt kort idag. Sov dåligt under hela förmiddagen efter nattjobbet. Tror att jag är indirekt är orolig för inbrottet dagtid hos grannen i förra veckan. De var ju hemma och ändå bröt sig tjuvarna in. Jag försöker att inte tänka på det men oroar mig.
Sedan somnade jag tydligen bra i varje fall för jag sov till 17.40! Åh vad klumpigt, hela dagen borta! Stack ut och sprang i nordanvinden men det var efter ett tag bara skönt.
Sedan åt bi pannkakor och jag fixade tapetsnutten innan det var dags för ytterligare en natt.
#1 - - Syrran:

Läser! :)

#2 - - Mor:

Samma här!

#3 - - Mia:

Hon väljer då inte det lättaste stället i huset att tapetsera om på!
Förstår din oro, riktigt obehagligt.
Jag har inte kunnat förbereda mig inför loppet :( Känns som en förkylning ligger på lur och det har samtidigt varit tokmycket på jobbet. Är rädd att den ska bryta ut om jag tränar och det skulle vara katastrof om jag också blev sjuk. Det får bli som det blir med loppet… känns bra att vi prov sprungit banan iaf.
Färgsättningen i trappan blev verkligen tok bra!
Kram

#4 - - Camilla:

Lilla lurviga retsticka. :) Jag tror att hon gör så, bara för att busa med matte lite. ;)

#5 - - Kraka:

Jag hade också ett synligt hörn när jag var liten. Gissa om mina föräldrar var arga på mig... Men det hjälpte inte.