Det här är nog mina problem.

Alla gånger är det här mina matproblem.  
Min hjärna känner aldrig att jag är mätt, jag hinner dra i mig på tok för mycket innan hjärnan signalerar att den fått mat eftersom jag äter snabbare än alla jag känner.
 
Det är supersvårt att hämma det här, det kvälger mig att sitta o tugga och tugga eller att varm mat hinner bli kall...
 
Men...jag är inte dummare än att jag förstår att jag måste arbeta med med det här!
Bilderna är från senaste nummret av Topp Hälsa där det fanns olika problematiken runt varför man lägger ut. 
#1 - - Mor:

Ja, detta med storlekar på matportioner har jag tänkt på ofta och likaså att man äter för fort. TÄNKVÄRT!

#2 - - Camilla:

Sedan jag slutade med godis, glass och kaffebröd på nyårsafton har jag på 2 veckor gått ned 1,5 kg. Ska bli spännande att se om det blir mer. :)
Jag äter precis lika mycket som förut och dricker vin & öl.
Nu känns det dessutom inte jobbigt längre att avstå sötsaker. Ska försöka härda ut till april, då vi åker till Åre igen.

#3 - - Kraka:

Det finns många skäl till att äta långsamt, men DU är faktiskt inte för tjock!

#4 - - Maria Härten :

Njut mat är gott!!!