Mot nytt projekt!

 
 
 
Den här veckan har mest gått åt till att komma i normala gängor igen efter resan.
Jag har säkert känt efter lite för mycket och känt mig lite svag. Jag har mest jobbat med att packa upp, tvätta, vika tvätt och komma iordning. I början av veckan hälsade jag på N i hennes nya lägenhet och så har jag som av en händelse haft vägarna förbi Flugger färg där jag i förbifarten köpte tak- och väggfärg, kritvit till vardagsrummet.
Jag har ju målat och tapetserat matsalen vit i våras men nu återstår ju själva vardagsrummet som fortfarande har bruna lister, rosa/brun-randiga tapeter och en trist taklist som behöver en omgång...och taket som skall få en omgång av bara farten också.
Jag har ju inte direkt varit någon vän av målning, tycker det känns som en budgetform av renovering men i just det här fallet tycker jag att det kan vara värt att prova målning (om man gör det ytterst ordentligt utan hast) då den sittande tapeten är oskadd och sitter väldigt bra...plus att jag bara vill ha det kritvitt.
Sagt och gjort, jag kunde inte hålla mig utan provmålade den lilla kortväggen och jag tycker resultatet blev absolut helt okay.
Det blir målning av hela rummet, en vägg i taget så sakterliga under våren.
Ev en fondvägg med tapet på den andra kortväggen.
Det är mycket fönster efter ena långväggen så det kommer att ta en ordentlig tid även detta.
Sedan har jag planerat D´s kalas.
Vi ska fira henne på måndag kväll då hon kommer hem från mamma så jag har inlett operation dukning, paket och även varit och storhandlat inför matlagning.
Jag har verkligen försökt att komma igång med hälsosammare mat under veckan men mitt psyke har motarbetat mig.
Har tagit sallad när JR har beställt pizza men onyttigheter har smygit sig in emellanåt ändå. Jag verkligen måste skärpa mig nu!
Gullungarna är så glada att vi är hemma igen och det finns inget stopp hur mycket de vill gosa med oss.
Tränigen har jag legat lite lågt med också under veckan men igår tog grannen och jag oss i kragen och gick ut på en liten premiär-vinter-jogg.
Sakta gick det men det var underbart skönt så nu har den ångesten försvunnit, att jag inte skulle kunna vinterspringa!
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Sååå frääässccht dukningen ser ut och salladen gillar jag för att inte tala om katterna. Ska bli kul någongång framöver att få klappa dom.Hälsa D. och gratta henne från "Kära Far" och mej.

#2 - - Maria:

Naaaw, dessa katter!!!
Kommer bli fint det där med vitt!
Kjamen!

#3 - - Camilla:

Go'katterna!
Hm, en vägg i taget under hela våren låter verkligen inte Frudin... Jag tror att du målar om hela inom en vecka jag. Superfint blev det med vitt!

#4 - - mia:

Va snyggt det blev!!!! Att "bara" måla på tapeterna måste varit en lätt match för dig som är van med värre underarbete. Lägg upp fler bilder!
Kram

#5 - - Kraka:

Ah, avokado ska jag nog komma ihåg att köpa imorgon! Kisseflickorna verkar se ut att må bra. :-)