Nästan ledig dag.

Lite sent kom jag på att jag skulle ta en "före-bild" även på denna vägg men det blev inte så bra bilder då jag redan börjat lite.
Jag kör ju halva väggen i taget efter som vi bor i rummet under pågående renovering.
Inte mycket till spackling.. det är bara att måla.
 
I morse vaknade jag vid 6-tiden. Väckte E och körde honom till skolan.
Sedan var jag lite slö och tittade på morgontv innan jag väckte A och körde även honom till skolan.
Sedan målade jag halva den här långväggen så det blev så här.Tak och lister + ett lager färg till på väggen är så klart kvar.
Sedan sken solen så vackert så jag stack ut och sprang årets första mil runt sjön.
 
De ringde från jobbet och bad mig ta natten extra.
Jag sade ja.
Jag duschade och sov en timme innan jag lagade spagetti och köttfärsås till familjen.
Efter middagen hjälpte jag E med läxan, att skriva ett arbete om Edward Snowden.
Sedan var det bara att gå till jobbet på sin lediga dag.
 
#1 - - Mor:

Det där med väggen tittar jag närmare på då vi kommer upp. Hajjar inte riktigt.....
Mysiga kattbilder.Ska bli kul att träffa er. Det var en stund sedan!

#2 - - Kraka:

Jag hoppas du skrev snälla saker om honom! Han är en av vår tids hjältar.

Svar: Klart vi gjorde!
Frudin

#3 - - Camilla:

Så fint det blir!!!
Nu har jag bokat hotell till Blogger Boot Camp, ett litet enkelrum utan fönster på Scandic Anglais vid Hunlegården. Känns som bra läge. :) De hade bra pris fredag-söndag, så jag åker upp redan på fredagen. Skönt att vara på plats eftersom det börjar redan kl 9.00 på lördagen.
Hilfe!!! 2 veckor kvar bara till Engelbrektshalvan i Norberg.
Kram och hoppas att helgen är fin!

#4 - - Maria Härten :

Du verkar ha kommi iordning med livet igen, balans. Skönt
Ta hand om dig, kul och följa din blogg Blif glad när du skriver i min //
Maria H

#5 - - Mor:

Tack för senast! Jag har bara provat "golvmoppen" Amanda på mattor där den är fantastisk. På släta golv vet jag inte hur den är.
Kontaktar R. på Gotland i morgon och hör hur W. har det på det nya stället.Tänker så mycket på henne.

#6 - - Mia:

Hmmm... var helt säker att jag kommenterat det här inlägget!
Va duktig du är som håller på att renovera och fint blir det. Funderar på att besikta målningen en snabbis när C ska till ert garage.
Kram