Äntligen!

Som jag har våndats! 
Hur ska jag renovera denna höga sidofasad? 
Jag har drömt mardrömmar om det...
Hur ska vi klara det? Den är så hög och så sliten och ful!
Vi måste byta vindskivorna också. 
Till och med JR som jobbar på alla Stockholms höga tak inne i stan upplever vårt tak och vindskivsbyte som svårt.
Idag fick vi hyra ställning från villaföreningen  till en bråkdel av vad andra ställningsfirmor tog.
Vi byggde faktiskt upp den ganska fort och den blev relativt stabil.
Första gången när jag klättrade upp blev det lite yrsel av höjden men jag skärpte till mig. 
Min plan är att borsta allt det bruna och måla 2 lager svart.
Det "flagnade rosa" skall med varmluftspistol
helt avlägsnas, grundas och sedan målas vit 2 ggr.
Vindskivorna bytas och köksfönstret bytas.
Plötsligt var klockan 18 och jag hade skrapat bort så långt jag nådde med ställningen på detta ställe allt det flagnade rosa.
Under dålde sig gul välsittande färg på tort fint virke.
Jag grundade det och gick sedan in och åt goda Tacos som D lagat till familjen.
Jag misstänker att jag vet vad jag gör de närmaste dagarna...
 
#1 - - Camilla:

Åh fy! Men det blir bra då det är klart! :)
Välkomna hem igen, resan verkar ha varit både hurtig och avkopplande. Perfekt!
Jo, klart jag åker i Norberg med dig!
Kram

Svar: Åh vad skönt, blev lite orolig där.. :-)
Frudin

#2 - - Mor:

Vi kommer snart upp och kollar att ni gjort rätt! Fniss! Vilket jobb ni har......men ni är verkligen duktiga!