Motion vecka 21!

Den här veckan får jag verkligen vara nöjd med min motionsinsats.
På ett konstigt vis känns det om jag ligger efter med träningen så jäkla mycket jämfört med alla andra men samtidigt måste jag ju förstå att mer hinner och orkar och vill jag inte!
 
 
Jag känner att jag ligger efter med cyklen..men vad fasen, då får det väl vara så!
Jag gör verkligen mitt bästa men jag är varken uthållig, stark eller snabb.
 
Man kan enligt Isabel Andersson (Sveriges snabbaste distanslöperska) ha 3 mål med ett lopp man ska deltaga i:
1: Vinna det.
2: Göra en jäkligt bra/förbättra sin tid.
3: Klara distansen.
 
Bara en själv kan avgöra vad som är målet för just en själv.
 
För mig kan i cykelloppet målet endast och eventuellt (om vädret och formen är ok) att klara distansen.
Vad det gäller löploppet 2 kvällar innan få väl målet som vanligt vara ett förbättra sin tid, förhoppningsvis komma under timmen på milen...men det är inte heller det dödsviktigt just nu.
Kanske bara ska se det som en trevlig picnick med jobbarkompisarna och ingen blir nog arg på mig om jag softar runt på 5 minuter längre tid :-)
 
Denna veckas sammanfattas:
2,76 mil löpning.
1 65-minuters spinningpass 
11,2 mil cykel.
 
Måndag 19/5:Löpning 7,6 km.

Tisdag 20/5:Cyklat 3,1 mil utan press på mig. Som utflykt till Netonnet och sedan till jobbet.
 
Onsdag 21/5:Cyklat hem från jobbet 6 km.
 
Spinningpass 65 min.

Torsdag 22/5:Cyklat 5 mil i ett svep.

Fredag 23/5:Löpning 1 mil runt sjön i solnedgången.

Lördag 24/5:Cyklat 2,5 mil + sprungit 1 mil med grannen rumt sjön.
 
 

Söndag 26/5: Vila

Löpning 2014:
37,58 mil.
Cykling 2014:
39,7 mil.
Simning 2014:
7 km
Antal tillfällen på Flex 2014: 17 st
Antal tillfällen på Friskis 2014: 13 st.
Antal tillfällen hemmaträning pass 2014: 4 st.