Årskrönika del 2 2014.

Juli
Efter 30 år tar Anne och jag upp kontakten igen. Superkul! Under 2015 har vi mycket trevlig att se fram emot tillsammans! 
Vi åker en vecka till Spanien, Torrevieja hela famijen och Syrran + Mia med familj.
 
Efter det var det hårt jobb i värme som gällde på hemmaplan. Vi skulle fixa denna fasad.
 
Jävlar vad vi slet faktiskt! Från morgon till kväll i 2 veckor. Bättre blev det dock.
Världens bästa pappa fyllde 70 och världens bästa mamma 71!
...Och så bytte vi det stora köksfönstret.
 
Augusti.
Vår nya soffa till altanen kommer.
 
Jag och min gamla bästis från barndomen S tar upp kontakten igen och jag hälsar på dem på deras landställe.
 
 
Augusti är mkt varm och kortet nedan är från mitt i natten en natt i august. Det är då 24 grader!
I augusti sprang jag en del långpass hemma (halvmaror) och jag sprang Bellmanstafetten med firman.
Jag var hemma hos världens bästa JH och firade hennes födelsedag med alla hennes vänner.
JR leker med bilen som nu blivit lite mer bil av.
 
September.
En dag är jag JR och D på fjärilsmuseet.
Jag springer personbästa på Stockholm halvmarathon, 2:08:52.
Obegripligt nog sprang jag det 3 mil långa Lidingöloppet och jag är så sjukt stolt över mig själv! Tiden blev 3:27:30!
En heldag i stan med JH och S!
 
Oktober.
Jag började prova på barfotaskor.
Familjedate på ikea :-)
Ebola kommer till världen och vi börjar öva på firman.
Jag börjar göra lilla hallen på övervåningen och jag är en mycket stolt mor över min stora son som lägger klinkergolvet!
Hallen blev helt klar och riktigt fin tycker jag.
Jag klädde om en stol från Myrornas till hallen också.
 
November.
Jag och sönerna träffade Darr och hennes söner på spelmässan i Kista. jag och Darr shoppade i centrum där.
I början av november började vi med D-vitaminer i min familj....det fick betydelse för hela månaden.
I övrigt hade jag klänningsmånad i november för att pigga upp mig.
Jag köper en overlockmaskin och börjar sy mössor.
Jag, Anne Mia, Maria och jane har en heldag på Allt för hälsan-mässan och jag får slängt i ansiktet att jag är 84 år i älderstest av huden.
Dagen efter är Anne och jag på en heldag träning, Be your best convention. ...jag känner mig inte helt bra.
Jag försöker må bättre generellt genom att börja med Paleokost.
Det går helt åt skogen och jag blir bara sjukare och sjukare helt oförklarligt. Jag tror jag är allerfgisk mot något jag äter.
Jag köper nya brillor och provar ut linser men det går inget bra för jag har utslag på insidan av ögonlocken säger optikern....
Jag får urtikaria i flera veckor över hela kroppen och jag känner mig bara så förgiftad!
Jag får kortisonkurer och blir tillfälligt bättre och springer då Stockholm Tunnelrun 1 mil på 57:52.
Sedan blir jag bara värre i urtikarian och får ny kortisonkur.
Plötsligt går det upp för mig att det är D-vitamintabletterna jag inte tål och när jag slutar med dem blir jag bra.
December.
Vi förbereder julen tillsammans i familjen och jag gjädjs mycket över det.
Jag är på tjejmiddag hemma hos S med tjejerna.
Sedan kan man väl säga att ryggskott och förkylningar och feber följde på varndra hela december.
Året avslutades med jobb på både jul och nyår för mig men jul firade vi i mellandagarna hemma.
Jo, vi köpte ju en stor tv i mellandagarna också.
 
...och så var det gott nytt år på firman!
 
Tack min fina familj och alla goa vänner för ett riktigt fint och bra 2014! Jag är så tacksam för ett så bra år!
#1 - - Mor:

Häftigt igen att titta på alla bilderna! Å så klär du så bra i dina klänningar.Du har liksom blivit lite mera kvinnlig på "gamla da'r" Snyggt om man nu trivs i det.Samt det där med glasögon är inte heller dumt.Allra snyggast är Du ju förstås i Eboladräkten! Som gjuten! Fniss!

#2 - - Maria Härten:

Härligt år!

#3 - - JUNITJEJ:

Kul att läsa om ditt 2014!