Favorit i repris.

Även denna söndag bytte vi ett fönster innan nattjobb.
Denna gången rev vi ut kontoret och bytte det fönstret.Tog en bra stund att bara leta sig fram till fönstret bakom alla datorer och högar. Här på bilden ovan hade jag väl kommit halvvägs i den processen...
Under veckan som gått har jag satt lister inne och ute och målat på på det förra fönstret som vi bytte så nu var det bara att bita tag i ett till. Detta var större men framförallt tyngre!
Oj vilken stilig smickrande bild på mig...men faktiskt fick jag en riktigt fin komplimang av JR idag!
Han sade att de fönsterbyten vi gjorde aldrig hade gått att göra om inte jag hade varit den jag är, en som vågar och kan och inte är rädd :-)
Något i den stilen sade han, nogot som jag tolkade som att jag var en speciell och bra fru!
 
Alltså, det är ju bara att såga i tu ramen på så många ställen man orkar sedan bända loss bitarna med kofot.
Vi har roligt när vi jobbar ihop och vi blir väldigt förvånade och glada efteråt att vi har klarat det!
Ingen av oss kan egentligen sådan här saker!
Man blir lite sugen att börja renovera kontoret..lägga golv, måla om och tapetsera men var sak har sin tid. Hallen på nedre plan och yngsta sonens rum och bonusdotterns rum står före i kön.
Nu får jag pyssla lister i veckan som kommer igen.
 
#1 - - Mor å Far:

Ni är så jäkla duktiga!!!!! Å att ni orkar? Men när man tänker rätt på saken så hade man nog lite bättre ork i yngre år.

#2 - - Camilla:

Gud vad ni fixar och grejar! Att ni vågar! Bra kämpat, ni måste vara urtyperna för såna som verkligen ska ha ett stort hus. :) Vårt skulle bara mögla ihop.