Vardagsbloggning.

Jag har varit alldeles för dålig på ren och skär vardagsbloggnng,
Vad har jag egentligen gjort av dagen idag?
Sov så länge det gick helt enkelt eftersom jag går på 3 nattpass nu.
Plockat lite hemma så där som man gör fast man inte direkt kommer framåt.
 
Sprang en mil.
 
Efter duschen tog jag tag i saken och färgade utväxten. Observera att bilden ovan är en "före-bild" :-)
 
Jag önskar att jag var en sådan där kvinna som hade ordning på mig själv att gå och klippa mig var 8:e vecka och färga utväxten åtminstone 1 ggn i månaden. 
Som det är nu sker liksom saker bara....när det faller sig. När den gråa banan upptill blir för bred liksom.
Är så sjukt stolt över stora sonen som jobbar på 2 jobb detta höstlov. Heltid med JR på ventilationsfirman 7-16 och sedan på kvällen som säkerhetsvakt!
I kväll stod han vakt på matchen mellan AIK och GTB.
Det blev upplopp där han stod och höll emot kravallstaket mot klacken och han fick anropa  polisen och det var stort tumult. (Om ni frågar mig tycker jag det vore bättre om han vaktade 14-åriga flickor på Justin Bieber-konsrter i stället, det låter tryggare!). Är dock mycket stolt över honom och att han dessutom fixar sina matlådor själv!
Tro det eller ej men jag har slagit in några julkappar och satt upp julbelysningen också.
Inte så att jag tänder den förrän det är dags men det är skönt att den sitter uppe innan det blir stelfrusna fingrar för att sätta upp den.
 
Sedan har JR sålt sin röda bil i helgen så han slog på stort som vanligt och köpte en till i kväll, en s4 om jag fattat det hela rätt. Han såg glad ut.
 
Jag har sett ett halvt live-avsnitt av fotokursen jag går innan det var dags att gå till nattarbete.
Andra halvan får jag se inspelat i morgon, det ser jag fram emot, det är superkul!
 
Sedan har jag börjat sortera lite kort i datorn från 2015, Tänkte försöka låta skriva ut ca 300 stycken av vad som varit i familjen under året och göra ett lite album. Drömmer om att någon gång liksom få till det med att göra fotoalbum..
 
En till sak som jag beslutade mig för igår kväll var också att börja tänka på vad jag äter igen. Det här går fasen inte, jag börjar se ut som en knubbsäl! Vill ju gå i baddräkten när vi åker till Vietnam i januari. Om någon ser mig frossa onyttigheter så ge mig en rak höger!
#1 - - Mor:

"Knubbsäl"??!! Var får Du det ifrån? Det är väl det minsta man kan kalla dej för. Tror att Du har en alldeles fel självbild av dej själv.
Trevligt med barnbarnet! Att han vågar vara vakt?

#2 - - Mia:

Albin tar många vuxenpoäng, duktig värre :)
Julklappar och julbelysning,...Hjälp, jag ligger inte i samma fas. Packade precis undan dynorna till utemöblerna.
Trevlig helg!
Kram