Torsdag lite utöver vardag.

I torsdags morse kom larmfirman och bytte batterier i alla larmenheter i huset. Sedan pluggade jag intensivt hemma hela förmiddagen. Började på kurs 2s studieuppgifter med hull och hår. Nu handlar det om styrdokument, lagtexter och begrepp inom dem.
Det ser nästan ut som om en professor sitter vid mitt skrivbord nu för tiden :-)
Sedan åkte jag in till stan på föreläsning 17.00-19.00 på Sophiahemmet.
Efter det ilade jag iväg till Maximteatern på Karlaplan där jag mötte upp Mia i vimmlet.
Vi såg Macbeth med Persbrandt i huvudrollen.
Be mig inte säga hur den var för det här var ett komplicerat verk...
(Googlad lånad bild från Maxims hemsida.)
Det var totalt 6 personer på scen. De spelade med stor inlevelse långa och komplicerade monologer och dialoger med känsloutbrott inkluderade på komplicerad gammelsvenska.
Imponerande skådespelarinsatser och det var roligt att se men också mycket komplicerat att förstå hela handlingen. Personerna spelade var och en flera roller och med enkla medel bytte de karaktärer. Personerna på scenen var också i det närmaste klädda könlösa för att kunna spela kvinnor och män när så behövdes.
Hur som helst var det kul att ha sett.
När jag sedna var på väg hem såg jag att SJ bytt namn på sovvagnarna till Liggvagnar vilket jag fnissade lite åt :-) All in all, en rolig dag.
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Läst, som alltid!!! Liggvagn....fniss!

#2 - - Mia:

Det var riktigt roligt att se Macbeth även om man kanske inte förstod allt.
Starkt jobbat med första kursen och lycka till med fortsättningen.
Kram

#3 - - Camilla:

Har sett McBeth på utomhusteatern i Roma kloster... och några fler Shakespeare andra år på samma ställe. Jag fattar mig inte heller på dem, men miljön där i Roma har gjort att jag älskat det ändå. ❤️😅