Lite nya mål

Tänk att mina 2 första dagpass på 1,5 år snabbt blev konverterade till 3 nätter som start denna vecka, grovt till min ekonomiska fördel! Me like!
Lilla sonen är bättre i örat men inte bra. Har skall tillbaka till doktorn i dag onsdag.
 
I går tisdag fick han också en annan diagnos som ingen av nog hade tänkt på.
Sista dagarna i 9:an blev han skickad av lärarna  för dyslexiutredning för att han stavar som en kratta fast han har så lätt för sig i övrigt. Man kan ju tycka att det är väldigt sent påkommet... och det är synd på betyg som hade kunnat vara bättre kanske...men igår tisdag var han och fick svaren på testerna.
Han ÄR dyslektiker.
Tänk ändå att han klarat skolan så förbaskat bra fast han haft dessa svårigheter som ingen av oss fattat.
Jag trodde bara han var slarvig. Nu ska han få hjälpmedel...han riskerar ju bli värsta Einstein nu.. :-) ...det måste han ha ärvt av mig!
 
I år har faktiskt tomaterna blivit röda på balkongen och efter de första missbildade exemplaren har resten blivit friska efter att vi slutat göda plantorna.
I går kom sms från Mia om att det är dags att tänka till om nya motionsmål inför kommande år. 
En grej som vi hade bestämt att göra med tjejgänget var att cykla Vasaloppet på Mountainbike i sommar, Cykelvasan öppet spår den 11/8-17.
Nu blev det så ovanligt att JR tände till stenhårt på idén att han också skulle vara med så det blev en total överraskning för mig att han ville träna och vara med på en tävling!
 
Sagt och gjort, vi har köpt varsin hoj på höstutförsäljningen nu och anmält oss till loppet! Vi får väl se om vi får vara med tjejgänget och träna något eller om vi får hitta på egna lösningar, jag tycker hur som helst det ska bli så kul att ha ett gemensamt mål med honom. Han har till och med talat om att vi ska cykla tillsammans på sörmlandsleden och bo i tält till våren.
Sedan måste jag ju ha lite fler mål.
Har inte riktigt tänkt ut hur det kommer att se ut än men jag är anmäld till:
Tunnelrun 8 km 25/3-17
Womens helth halvmarathon 2,1 mil 22/4-17
Stockholm Marathon 4,2 mil 3/6-17
 
Mitt huvudsakliga mål måste ändå bli att gå ned lite i vikt och träna upp lite styrka, jag har varit för lös o hullet och väldigt svag muskulärt länge nu.
Ja, så ser det ut. ...som vanligt alltså kan man väl säga :-)
Skolan och dagjobb kommer säkert ta mycket tid i anspråk det närmaste 2 åren också. 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Vi får talas vid mera i morgon! Du har väl inte glömt? Vi hörs under dan om tider........

#2 - - Hanna:

Gud vilka söta katter! Vad är det för ras?

#3 - - Miss Baby Peaches:

Gud så fina katter!

#4 - - Camilla:

Härliga träningsmål. Jag svarade just på din kommentar om något lopp nästa år. Vore jättekul, vi får klura ut något (icke springrelaterat...).
Roligt med mtb och jättekul att J är på. Sörmlandsleden låter ju hur mysigt som helst!

#5 - - JUNITJEJ:

Skönt att ni har fått svar även om det var sent upptäckt i 9:an. Tänk så mycket killen måste ha kämpat!

Svar: Jag håller med dig, kall klass på morgonen under vintern är nog inte så gott. Då vill man ha något varmt.