3 timmar på landet :-)

Det kanske blir lite tjatigt att se dessa bilder...men det gör mig så lycklig med det här med landet så det kommer nog bli en hel del upprepning med bilder.
Eftersom jag var på bröllop i lördags åkte vi inte ut förrän än liten liten sväng i Söndags. Vi kunde inte hålla oss. Det var total isgata och vi åkte denna gång över min uppväxtort Stjärnhov för att se om det var kortaste vägen. Resultatet var att det blev omöjligt att kolla det då vi fick krypköra.
Jag blir lycklig bara av att komma hit ut till tystnaden! Ännu har jag ju nästan inte ens varit ute på tomten och aldrig gått en promenad ens där ute...men jag känner hur allt fint ligger framför mig.
När vi nästan var framme kom JR på att han glömt hus-och gymnycklar hemma.Inte bra. Sedan kom han på att de nog låg kvar i jobbsrbyxorfickan sedan förra helgen och det gjorde de! Vilken tur!
Jag vet inte om det syns men det var verkligen isgata att åka denna dag. Egentligen ångrade vi att vi åkte då vi bara kunde vara där 3 timmar innan det blev dags att åka hem innan det blev kolsvart ute och jag ju skulle jobba natt. 
 
JR byggde vidare på sitt tak i gymmet.
Jag fikade framför brasan och målade tak. Shit vilket tungt jobb det är. Jag håller på med andra varvet i detta samma tak fortfarande. Det kommer troligtvis behövas ett varv till innan jag kan bedöma det som klart. 
På dessa 3 tim hann jag halva taket. 
Stack ut mobilen och fotograferade ut från ytterdörren. 
Den här stenläggningen eller vad det är på tomten...jag tolkade det som att det är ett land med lite växter. Mamma o pappa funderade  över om det är en gammal husgrund? Jag tycker dock det ser ut som det finns rabarber och jordgubbsplabter där under löven. Blir spännande att se i sommar.
En ny gammal trasmatta har jag ropat hem på Tradera. Ska försöka ropa hem några stycken.
Detta lilla hus har vi döpt till "Det lilla gymmet på prärien " 😁
 


#1 - - Mor:

Förstår till fullo eran längtan ut till landet. Detta kan nog dom människorna inte riktigt fatta som aldrig bott i en "brusig" stad.
Tystnaden är helt enkelt underbar. Ja, det ska verkligen bli roligt när det börjar våras och ni / vi får se vad som kommer upp ur jorden.