Summerar veckan innan vi nu åker till landet.

Vi ska strax och äntligen åka till landet. Jag är som ett barn på julafton. 
Denna vecka har som vanligt nu innehållit mest jobb, studier och målning av möbler. Nu börjar det sista som står där nere i hallen i möbelväg vara ommålat för att få åka med till landet.
Jag har snabbt som attan pyntat till advent när jag kom på att det var dags också. Ja...tvätten ligger på bordet då när bilden togs men inte just nu, har lyckats sortera in lite...men det kommer snart nytt så jag är inte orolig.
Jag har på lediga stunder dragit om elen i dessa 3 små lampor som så klart skall med till landet. Traderafynd.
Vi har gjort tavlor av korten vi tog på JR tillsammans med hans idoler när vi var i Amerika. Han ska ha dem på väggen i gymmet på landet för inspiration. Tror de kan bli en fin färgklick! 
På andra väggen i gymmet blir det spegelvägg som mamma sparat hemma till oss från 80- talet! Hur kunde du veta mamma att vi skulle behöva den 2017? Mamma o pappa är en guldgruva!
Veckans happening är nog ändå denna. Jag köpte den för 104 kr på Tradera och hämtade den i Tullinge innan jobbet en kväll.
Nästa dag klädde jag den i fusk-fårskinn. Den är lite knarrig men den kommer förhoppningsvis stå och vara gullig på landet.
Sedan såg jag en Blocketannons på en fotpall i Solna för 100 kr så då åkte vi och hämtade den.
Jag målade benen lite mörkare på pallen så de skulle stämma någorlunda med den gamla fåtöljen.
Bordet med lampa blir nästa projekt att fixa. Hittade på Myrorna i Skärholmen.
Sedan har jag varit hemma hos Jess som jag pluggar med och fikat och pratat om livet. Mycket trevligt ❤️. Hon har en ljuvlig liten kattunge!
Igår fredag satte jag en pepparkaksdeg, bakade 2 mjuka pepparkakor plus bakade glutenfria saffransbullar. Det går bra med dieten nu...NOT! 
Har dock startat upp med jogg denna vecka, fått till 2 små rundor och det kändes mycket skönt!
 
#1 - - Ann-Sofi:

Hej! Kollade igenom min blogg och gamla inlägg. Slutade blogga för flera år sedan, så synd - Facebook är inte alls samma sak! Kollade runt hos lite bloggvänner från kommentarerna och det är inte många som fortsatt blogga. Men det har du! Vilken inspiration! Bästa sättet att fånga vardagen och så kul att titta tillbaka. Gläds med dig över sommarstugan! Grattis!

Svar: Hej! Vad trevligt! Jag försökte kommentera i din blogg men det verkade vara något vajsing med kommentarasfältet! Vad trevligt, nu har vi hittat tillbaka! Vad fint att du också bloggar vidare! Jag försöker skriva till dig i din blogg snart igen. Åkte förbi Björnlunda kyrka igår. vad är det för flagga som flaggas på församlingshemmet funderade vi över?
Frudin

#2 - - ann-sofi:

Hm, vad knepigt! Har dålig koll på bloggen efter att den legat i träda, men ska kolla vad som är tjall. Det är nog svenska kykans flagga som hänger där. Jag jobbar i Solna och bor i Stockholm nu. Kram!