Speedweekend i Årsunda.

Världens snabbaste cirkelsåg får inleda inlägget 😂
Den här veckan efter att jag gick av nattjobb har jag inlett lite studerande...men kanske inte så mycket som jag borde. Det är 3:e och sista examinationen på den här delkursen som ska in den här gången.
Sedan har jag varit med att skriva en artikel till tidningen Ventilen om vår resa till Belfast. Jag har också varit med N om att skriva vår vän Andreas nekrolog. Hon skrev grunderna och så lade vi tillsammans orden tillrätta. Vi tycker attt det blev mycket fint.
 
I lördags vaknade vi till en härlig dag och då beslutade vi oss för att åka upp till Årsunda vid Sandviken för att titta på bilar och hemmabygda diverse fordon som kämpade för att komma upp i grymma hastigheter på is.
Vi hade klätt oss riktigt varmt och det var en strålande vacker dag!
Så här såg det ut i starten. Först gasade de allt vad de orkade i 1 km och sedan mättes tiden de körde rasande fort under nästkommande km.
Alla möjliga saker fick vara med. Det här var en spark med en reamotor. Det lät som om hela området gick under när den startades och den sköt iväg jäkligt snabbt.
Sedan fanns det rallybana på is. Såg häftigt ut med alla gamla bilar som sladdade runt och sprutade snö. Tänkte att denna bild skulle kunna vara för många år sedan.
 Vi hade varm choklad och äggmackor!