Ny skrivare.

I måndags sov jag och i Tisdags började semestern trevande med iskallt väder. Jag hade en lugn dag och när jag var ute och handlade beslutade jag mig för att köpa en ny skrivare eftersom vår gamla har lagt ned sedan en tid.
 
 Jag frågade de som jobbade på NetonNet vad de rekomenderade då jag är intresserad av att skriva foton.
Jag sade att jag inte ville ha något skräp och ingen specifik prisnivå. Killen tog fram en HP som hade fått så jäkla mycket bäst i test som de verkligen rekomenderade!
 
Jag tänkte...ja, den är ju billig men skrivare kanske har utvecklats... Den hette Hp 5544 och kostade en 1000-lapp.
Den var verkligen as-enkel att montera till wifi och jag kunde direkt skriva ut från mobilen på den utan skladdar någonstans. Det är en utveckling!
Saken var bara den att den skrev ut helt värdelöst, utan kontrast och skimmer, det var bara matt och...utan skärpa.
(Den nedre av de 2 bilderna ovan.)
 
Jag skrev ut några bilder jag tagit på prov och var sannerligen besviken.
Dagen därpå lämnade jag den åter.
De knusslade lite men jag sade den var helt värdelös!
Åkte till MediaMarkt och tänkte att jag måste få få tag i en bättre, vår kasserade hemma är bättre än den där jag lämnade åter!
Tjejen som hjälpte mig sade att Canon var bättre. Mycket bättre.
Jag sade jag kunde gå upp i pris men hon sade hon trodde jag skulle få mycket bättre resultat med en i samma prisklass men en Canon TS5055 (De sålde den andra också men hon sade den inte täckte mina behov).
Jag tänkte...okay då, jag chansar.
Det var en otrolig skillnad även om det inte inte heller är någon värstingskrivare. Den nya är kortet utskrivet överst av de 2.
Kanske inte syns så otroligt mycket på det kortet men det är en jäkla skillnad! Mer kontrast, detaljer och djup.
Så här ser kortet ut från början och på mitt instagram, jag tog det när vi hämtade dottern på Grönalund precis innan regnet kom i måndags kväll.
 Och så här i färg...för din skull mamma :-)
 
#1 - - Mor:

Håller med om skillnaden på bilderna. Bra att Du är så morsk att Du gick tillbaka med den "odugliga" skrivaren! Trodde dom (Net on Net) att Du skulle gå på att dom kanske ville bli av med den dom sålde? Då hade dom ingen aaaaning om vem dom hade med att göra. Bravo!!

#2 - - None None:

Du tar så vackra foton! Kul med en skrivare och 'riktiga' foton i papper.
/mia