Nattjobb.

Jag gör inte så mycket när jag är inne i nattjobbsperiod. Försöker hinna med någon lite sak för hemmet varje dag utöver det allra nödvändigaste.
I förrgår när jag vaknade gjorde jag 2 maträtter till middag, Tacos till den dagen och sedan en köttfärssås till nästa dag. Sedan klippte jag den ena sidan av husets gräs.
Går så smidigt nu för tiden när vi har en gräsklippare som funkar och som startar på första förasöket jämt. Hängde väl en tvätt och inte så mycket mer innan det var dags att gå till ytterligare en natt på firman.
Visst är det väl den vackraste tiden nu. Doftar underbart och fåglar sjunger fantastiskt när man kommer hem på morgonen efter nattjobb.
Nu är det tisdag och det har tagit till nu tills jag känner mig återställd i kroppen och leder efter lördagens Marathon.
Börjar bli trångt på min ego-vägg nu. Jag måste börja tänka ut vad jag ska ha för motivationsgrejer och mål för framtiden. Känns nästan som om jag vill planera något annat. 
Idagt när jag vaknade tisdag var det Nationaldagen och då tog JR fram pärlan och körde en fin-sväng i kvarteret. 
Jag bytte plats på alla blomlådor och hängde dem längre ned på räcket så att de skulle hänga säkrare och stbilare och det blev riktigt mycket bättre. 
Sedan spolade jag och moppade hela balkongen ytterligare en gång för att få bort allt gult pollen som jag hatar så innerligt. Kan inte fatta hur mycket det finns? Nu måste det väl ta slut snart?
När man slår kuddarna mot varnadra är det som moln med pollen. Ja...det är väl unfefär det jag gjorde idag. Jo, jag har klippt andra sidan av husets gräs också, klippt ned utblommade tulpaner och planterat några Petunior i rabatten...men det gick fort och det var väl i förrgår. Upptäckte att alla rosorna i den nya rabatten drabbats av lus. Någon som har några tips hur jag blir av med det?
Nu är det sista jobbnatten innan ledighet.