Förra veckan

Snön kom tillbaka. Jag tappade lite sug på att springa mellan nattpassen.
Gulle-Mercan möter mig på detta snygga vis när jag kommer hem på morgnarna från jobbet. Hon håller ställningarna i sonens säng när han är i Thailand.
Fick en bild av honom på sms. Här är han på en viewpoint på ön PhiPhi. Hoppas att han har det så härligt och roligt!
Ja det händer inte mycket.
I tisdags pluggade jag hårt och intensivt hela dagen och på onsdagen var jag i Farsta och fikade med väninnan C. Jag fick för mig att köpa lite garn och roa mig med att stick strumpor så på torsdagkvällen var redan den första klar efter att vi tittat på en säsong av serien "Innan vi dör." Vi tittar på mycket tvserier kan jag säga. Nu har vi startat igång  serien Blindspot på viaplay.
E har varit hos oss i veckan och det är mysigt som vanligt att ha sina söner hemma i vardagen. Hemma på helgerna är han dock inte då han blivit med tjej!
På torsdagen var jag inne i stan och åt lunch med den här pinglan! Camilla från gävle! Hon introducerade detta härliga lunchställe, Hälsocafét vid Mariatorget! Hit blir det deffinitivt att jag kommer gå igen! Superfin rawfood.
Jag var också denna dag på en kiosk på Sveavägen och hämtade min nya löparklocka som levererats dit i stället för hem till mig av misstag.
En Garmin Forerunner 235 köpte jag men har ännu inte fått det hela att synka så bra med mig och Runkeeper, den lever sitt eget liv...inte att det är fel på den men jag har inte hunnit läsa hela manualen än och synka apparna.
Fredagen var en annorlunda och speciell dag så den tänker jag blogga spescifikt inom kort.
På lördagen sprang jag lite sedan tog vi det bara lugnt. JR har varit hemma hela veckan för han har så ont i ryggen och nu har han blivit sjukskriven ytterligare 2 veckor och fått tid för magnetröntgen.
Mycket tv-serier blir det.
I helgen var det fint väder och vi försökte verkligen gå en liten promenad men det gjorde för ont i ryggen på maken så det blev bara en sväng till ankorna och tillbaka.
Sade jag det att vi köpt ett kvastskaft som vi övar rörlighet i bröstkorg och axlar med, riktigt bra är det, kan jag varmt rekomendera t ex dig pappa.
Jo, jag har varit och klippt mig i veckan någon dm också, jag klipte bort lite uppklippning där bak så det blev mer rakt av och inte som en tunga ned på ryggen...men det är nog bara jag som ser och märker när jag kammar mig.
 
#1 - - Mor å Far:

Trevlig läsning förutom det där med J. Kära Far undrar hur kvastskaftet ska användas? Är det Blåkulla som gäller......eller...?

Svar: Ja man kan säga att Blåkullaridning är det mest effektiva och rekomenderade användningsområdet på kvasten men man kan också utöka det med några fler rörelser som jag får återkomma till. Det handlar väl mest om att hålla i stången ovanför huvudet och köra runt den utan att släppa greppet på pinnen med bägge händerna runt kroppen. Ska se om jag hittar lite instruktioner att skicka eller en snygg video på mig kanske :-)
Frudin