Nu ska skinnet bort.

 
Förra fredagen hade jag äntligen fått tid hos Dr Stark inne i stan för en bedömning om jag kunde få ta bort lite skinn på ögonlocken som nu har börjat bli verkligt besvärande. Skinnet hänger allt mer ner i mitt synfält.
Inte speciellt smickrande selfie men om man tittar på ögonen så ser man att det stör. 
Läkaren bedömde att det inte var kosmetiskt i mitt fall utan en medicinsk indikation då hon tyckte det var handikappande och på väg att bli värre. Hon gav mig tid redan 12 juni för operation. 
Hon försökte visa mig bilder och på mig på hur det kommer bli och det känns som om jag inte kommer se så speciellt mycket snyggare ut men det kommer troligen bli en så skönt för synen så det är värt det. 1-2 veckor med blåtirir blir det men jag bryr mig inte om det, ska bli skönt att få det bortklippt. 1 timme i narkos med larynxmask blir det. Lite nervös för det men.....jag ska skärpa mig att inte hispa och oroa mig för det.
Jag beslutade någon ggn i förra veckan att dra ned på kalorierna....igen och det går ganska bra just nu att skärpa mig så det blev sallad i Kungshallen efter läkarbesöket.
Lite shopping blev det också fast inte så mycket som jag hade hoppats. En klänning och ett par skor.
Det var en fin vårdag!