Simmat med fria delfiner.

Igår morse tog vi bilen och åkte efter kusten några mil uppåt mot San Fransisco-hållet. (Pacific coast highway)
(Just ja, glömde säga att där vi har vår bil parkerad...råkade få veta att Arnold äger det huset och har sitt kontor i det på ett av våningsplanen så parkeringsvakten släpade in mej och JR i Arnolds entré på huset då vi skulle få se en målning innan vi åkte i väg med bilen.)
Då har man vart i Arnolds jobb-hiss då...
Efter att vi åkt ett tag vid Malibu stannade vi och tittade på havet vid ett utkikställe som hette Point Mugu state park.
Ingen trängsel där direkt!
När vi kom hem gick vi till vår strand.
JR har blivit tilldelad en Miss America-handuk av hotellet och jag en Hammarby.
Vi lekte och busade i vågorna. 
Plötsligt såg jag en fet svart fena tydligt åka bakom Jörgen ca 25 meter bakom honom. JR märkte också något och vi fick full fart upp på stranden.
All folk började peka o gasta på stranden. Vi trodde verkligen att det var haj först.
När man bara såg en en ensam fena väldigt nära en själv känns det...lite halvläskigt! Sedan dök det upp fler och fler fast längre ut och vi tror att det var 5 delfiner som simmade med oss. 
En riktigt häftig upplevelse.
Idag har vi fått veta att det även finns haj här och att många hajtänder finns uppflutna på denna strand. Sharktooth-capital! 
I dag flög kustbevakningen helt galet fram och tillbaka över strandkanten då de sagt på riks-nyheterna att haj varit synlig i Venice den senaste tiden. 
(Jäklar vad bred den är stranden!)
Nå väl, häftigt med delfinerna i varje fall! En punkt avprickad på bucket-listan om man hade haft den punkten!
På eftermiddagen joggade jag fram och tillbaka till Den här piren, alltså Santa Monica pier.
Så varmt och jobbigt. Jag är inte i form nu. Dags att återta formen inom kort. Känner mig inspirerad!
Efter den 4 km långa joggingturen och en dusch promenerade vi tillbaka till piren i solnedgången.
När det var dags att äta åt vi på "Bubba & Gump Shrimp company" 
Känt från filmen Forrest Gump. Restaurangen var ett museum från filmen.
Det var de allra godaste revbensspjäll och räkor jag ätit i hela mitt liv! 
Revbensspjällenbara föll isär! (JR kunde dock inte äta detta då det innehöll gluten utan han fick en biff med ris...) Stackarn, det är verkligen helt jäkla omöjligt att få tag i glutenfritt gott.
En annan rolig sak som inträffade idag var att jag fick skäll av JR att jag inte fotade som jag skulle och tillräckligt! Jag var inte tillräckligt snabb då med delfinerna men framför allt missade jag att fotografera en man som gick över gatan och där mitt på gatan tappade byxorna ned till fotknölarna och han jobbade med att dra upp dem i flera minuter och jag fotade ändå inte! 
 
 
 
 
 
#1 - - None None:

Jag längtar tillbaks ❤
Va läckert att ni fick se delfiner!!
Kram
/Mia

#2 - - Mor:

Vilket äventyr ni upplever just nu! Vilka minnen! Å hur fanken kunde Du missa han som tappade brallorna! Jag är inte ironisk. Jag menar verkligen att ni är ute på ett storartat äventyr (med eller utan brallor)
Så vill jag också lägga in ett hjärta eller annan kul figur här i min kommentar men inte hittar jag något sådant......? Vilket program svarar dom i som har såna figurer? Får ta det när ni kommer hem.