Härlig men blåsig lördag!

Äntligen har även jag sett Tussilago live detta år och i min glädje plockade jag 4 stycken! Estetiskt smakfull längdskillnad på dem också!
På lördagsmorgonen var vi alla uppe med tuppen förväntningsfulla vad dagen skulle bjuda! JR åkte till Örebro och köpte en ny Croos som tålde lite större människor då han upptäckt att den förra han köpte inte riktigt klarade hans vikt. Jag for in till Byggmax i Katrineholm och köpte lite takfotsplåt och lämnade åter en av de 2 toaletterna jag råkat köpa fel.
JR kom tillbaka nöjd och lyckllig och grabbarna lekte febrilt i garaget.
K fick igång sin Cross han köpt natten innan och glädjen var total när de susade runt i grannskapet. Mycket meck blev det.
Till lunch grillacde vi choritzo i solsken men blåst. Härligt!
Sedan var det bara att ge sig i kast med garagtakat igen.
Obs, det är Påskmust i vinglaset som syns i förgrunden.
Vi började det svåra jobbet med att lära oss rulla ut och fästa takpappen i blåsten. Initialt var det faktiskt skitsvårt. Jag stog på stege underifrån och fäste och höll i och JR jobbade uppifrån.
Just ja, takfotsplåten monterade vi först.
Jag snabbmålade först under där den skulle sitta för at det skulle vara svårt att komma åt där sedan.
Efter ett tag fick JR lite fri lek med sonen med kompis och jag fick up en bättre teknik att själv rulla ut och fästa takpappen i en och samma rörelse, det var både enklare och blev snyggare.
När skymningen föll låg all papp och vi var alla rejält trötta och utmattade efter den härliga dagen!
Till slut landade vi utpumpade i soffan!
Vi grillade lite "kött" ...vad det nu var från Pulsen.
Sedan åt vi. Ett glas rödbin senare försökte vi kolla en Johan Falkfilm men jag tror inte någon klarade se den till slut. Vi trynade sött allesammans riktigt tidigt.
 
 
#1 - - Mor:

Mycket trevligt och vilken jäkla snygg grytlapp! Rena glädjechocken att titta på! Fniss!