Påskafton!

En mysig sak med landet är att alla äter frukost samtidigt, det sker i stort sätt aldrig hemma. Här vid frukost pratar vi och umgås.
Efter en lugn förmiddag i grått väder med nordanvindar körde vi barnen till Katrineholm där de skulle ta tåget.
Vi tittade så klart in i Magasinets second handaffär! Ren njutning. Nu börjar jag och ägaren få större förståelse för varandra. Han ger mig bättre priser och det blir..."alltihop-för-en-hundring-priser".
Denna gång blev det en massa ramar, 2 ljusstakar och en tupp för en hundring lite spontant!
Efter en stilfull lunch på Biltema bar det ut på sightseeng.
När vi hade vinkat av barnen åkte vi till Djulögatan där min pappa är uppväxt och där jag varit hos farmor och farfar genom uppväxten. Trots att det är så många år sedan hittade jag dit bara rakt på utan GPS. Min farfars frisersalong låg i gatuplan på huset och så bode de ovanför.
När det var beforskat åkte vi till Katrineholms krossbana för motorcyklar. JR ville titta på var han ska försöka komma till och köra framöver med nya krossen. Även sonen A letar på blocket efter en så de ska köra tillsammans.
När vi kom hem till torpet började vi tänka på att rensa skräp som föregånde ägare lämnat kvar i ett förråd.
Vi måste bar kolla upp hur det går till , vilka tider återvinningen är öppen.
Grannarna tittade förbi när jag höll på att sätta upp mina hörn på verandnan. Så trevligt att vi börjar känna dem!
4 av 8 hörn kom upp även om de bara är grundade. Jag tycker det blir jättefint!
Innifrån tv-rummets fönster.
JR högg ved och jag gjorde en blomlåda med penséer.
På kvällen var det en stor blodmåne ute men jag lyckades inte fotografera den mer än en som en liten suddig prick.
En fin bild på huset i skymningen blev det ändå. Shit vad jag gillar det här stället och livet här.
Lång mysig tv-serie kväll. 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mor :

Lika roligt varje gång att läsa. Gör det flera gånger oxo för att inte missa nåt.