EFIT Lördag 4 augusti 2018. Vår sista "semesterdag" detta år.

EFIT. Ett foto i timmen. Här kan du läsa om det och se vilka andra som deltar.
Varken Maja eller jag är till vår fördel på bilden men det är mysigt att vakna med henne på magen. Denna bild får representera ca 9.00 även om det kan ha varit aningen senare.
Dessa 2 bilder får representera kl 10.00. Bland det första jag gjorde i morse efter frukost var att springa ut och titta på hur taket vi lade i mörkret under gårdagskvällen blev i dagsljus. Vi har ju lagt om entrétaket och bytt dess vindskivor.
Jag är riktigt nöjd. Vi hade planerat att det skulle vara jobbet som skulle bli gjort i augusti och nu var det redan klart, den 4:e!
Vid 11-tiden var JR i väg och åkte cross på en bana och jag tog hand om disk. Chefen ringde och frågade om jag kunde ta natten extra på jobbet, det var kris... Jag tog natten vilket betydde att vi skulle behöva åka hem från landet denna eftermiddag.
Vid 12 började jag städa ihop oss lite, jag dammsög inte då jag inte ville skrämma katterna så de sprang i väg nu när vi skulle åka.
Vid 13-tiden satte vi upp plåtarna som skyddar de nya vindskivorna vi satte upp igår. Därefter åt vi omelett till lunch.
Vid 14.00 håller vi på och sätter upp hängrännorna. Tänk att huset stått i över 100 år utan hängrännor. Arbetet tog ett tag.
Vid 15.00 vattnar vi blommor, städar ihop oss på tomten, skördar äpplen och tomater.
Vid 16.00 Sätter vi oss i bilen med katterna för att åka hem till stan.
Kolla regnmolnet i backspegeln, man ser hur det börjar regna!
17.00 Katterna trivs inte så särskilt bra med bilåka.
Jag och JR unnar oss lite glass/frappe-paus halvvägs på Donken. 
Vid 18.00 var vi hemma. Först blev det till att plocka in från bilen, mat och kläder mm sedan blev det vattna blomlådor!
De hade klarat sig ganska bra under veckan trots frånvaro av omvårdnad.
Sedan hoppar jag över 19.00 bilden, ni vill inte se mig i duschen! Dags att tvätta bort semester och landet!
Vid 20.00 hade jag ringt några samtal och tittat in på Ica Pulsen för att hitta lite nödmat för nätterna på jobbet 
Vid 21 startar jobbet.
Sedvanligt nattjobb på intensivvårdsavdelning för intensivvårdssjulsköterska.
....Inga vidare bilder på mig idag....
Det känns inte ok att ta kort på jobbet för EFIT så...jag håller det lite diskret här.
Det här får symbolisera de följande 10, 5 timmarna på jobbet över natten. Blir sova vid 08.00. Vaken nästan ett dygn...men det är inte så farligt när man är van.
 
 
 
#1 - - Tess:

Wow, vilket underbart fint hus! :)

#2 - - Efwa:

Kikar in på din intensiva dag.

#3 - - Mor:

Sååå ledsamt att semestern är slut. det var så mysigt att veta att ni var där på "torpet" och att man vid handling i K.holm kunde ta den vägen hem och prata en stund.

#4 - - Lillian:

Det er ikke alle steder det passer å ta bilder nei, så da må en mikse det litt ihop. Jeg skal jobbe bare to dager til jeg, så skal jeg nyte ferie... Takk for at du tittet inn hos meg ;)

#5 - - Anonym:

Det blev en lång dag från semester till jobb.

#6 - - Eva:

Se kommentar från Anonym /Eva