Söndag 12/8 på Didrikstorp!

På söndagen regnade det alternativt hängde i luften. Pigga grannar promenerade förbi med stavar! 
På kräftskivan fick vi det här av dem, hemstöpta jättefina ljus! Vad jag inte direkt såg då var det som ligger under!
De hade hittt servetter på Katrineholmsmarknaden som ju var våer Didrikstorp!!! Blev så glad och rörd när jag såg det!
Grabbarna melade cross i garaget så dem såg man inte mycket av.
Jag plockade äpplen med äppelplockaren vilket gick väldigt fint!
Sedan klippte jag ned den här busken så den blev så här....den har varit halvt död och väldigt vildvuxen hela sommaren. Morsan trodde tilloch med att pappa hade kört på den med bilen för den var så yvig tidigarte. Klipte allt gammat och dött från botten.
Sedan hjälpte A mig att ta bort el-uttag så jag kunde rolla klart första vändan på kattvinden.
Var lite läskigt att gå lös på att måla golvet vitt....
Så här ser det ut när allt är gjort ett varv och utan lister.
Efter det här åkte vi hem. Jag skulle ju jobba tre nätter från söndagskvällen. Väl hemma var det liksom som att den riktiga vardagen gjorde entre igen. Vilken fantastisk sommar det varit...och är.