Förra helgen!

Förra fredagen blev jag gratulerad på sängen av maken och lilltjejen då det var min födelsedag.
Sedan var dagen mest förberedelser för att åka ut till landet. Trevligt besvär och precis så jag vill tillbringa min födelsedag! Många personer ringde och skrev och gratulerade som ju gör en varm i hjärtat.
Väl därute konstaterade vi att allt denna gång var helt och fungerande!
JR var ordentligt förkyld och låg mycket på soffan men han fick små pysseluppdrag att utföra i Iprenrus som att skruva ihop detta sågbord till vår såg som jag hoppas ska ge oss mycket nöje framöver med snickerier.
Jag inredde med ytterligare en liten skönhet till lampa (målade foten brun och drog om elen). (JR säger att inte en jäkla lampa till kommer innanför tröskeln på Didrikstorp så nu gäller det för mig att handla i smyg vad det gäller belysning framöver).
Visst blev det väl ändå gulligt!
Jag jobbade med att installera Wi-fi men jag fick ge upp då fiberbolaget inte förstod vad för adress vi hade eftersom tomten ännu ej är färdigt avstyckad....men va fan, de har ju själva varit där och stoppat in ledningar i huset? Hur svårt kan det vara? Nåväl, vi kollade en dansk film (En andra chans tror jag den hette, en riktigt hemsk historia) via min telefon i stället.
Jag bäddade och piffade iordning gästrummet inför att vi skulle få gäster på lördagen.
På lördagen sprang jag en sväng, det är jag där borta på vögen man ser 😁.
Ibland är det lite mysigt att bara göra snabba insatser som syns fort så jag tvättade och målde denna öppna spis ett varv.
Här ser man när jag tvättat den och målat lite där upptill. Det blir ju skillnad. Ska svärta själva spisen också vid tillfälle.
Sedan gjorde vi ett första försök att lägga klinker.
 
 
Åv denna bild ser det inte så speciellt perfekt ut men det blev bra och var betydligt lättare att skära och lägga än jag trodde. Fog blir det nästa gang, svart.
 På kvällen fick vi besök av M och C. Jättetrevligr! Vi åt tillsammans pratade och såg en film.
Nästa dag gick vi lite husesyn och fikade innan det var dags för hemresa.
 
 
 
 
 
#1 - - Mor:

Mysigt, mysigt................