E.F.I.T Söndag den 15:e juli.

EFIT, ett foto i timmen, är en sajt där man på givna dagar lägger upp en länk till sitt blogginlägg Ett foto i timmen. Sajten startade 2004 och har adress http://ettfotoitimmen.se

EFIT

De andra deltagarnas EFIT den 15 juli hittar du här. Texten ovan är kopierad hos min väninna KRAKA som introducerat mig i EFIT.

Herregud...vi vaknade skrämmande sent...vågar inte säga hur sent...
Sängen på landet i obäddat nyvaket skick med filt som rullgardin för fönstret. Våra landet-packningar ligger lite stilfullt vid sidan av sängarna. Måste kanske tänka på att fixa lite klädförvaring....
Morgonen inleds sedvanligt med frukost i köket.
Maja fick en klick med smör och behövde därefter slicka sig i en oändlighet.
Vi hade därefter 2 tvångsgrejor att fixa innan vi fick åka och bada. Göra klart räcket till trappen.
Vi fick till det ganska bra. Det hela tog väl någon timme.
Nästa grej att beta tag i var att montera ihop lill-fönstret jag målat flera varv de senaste dagarna så att jag kunde sätta i det.
Nu sitter det där och är vitt och fungerande även om insidan på rummet inte är fixad än. Jag hade ju tänkt att måla hela rummet vitt under semestern men vädret har ju varit så fantastiskt så det har känts dumt att då vara inne och jobba. Det får vänta till bättre? inomhus-jobbar-väder.
Sedan var vi bara tvungna att åka och bada!!!
Här är jag när jag dyker från trampolinen! Vilken imponerande spänst! 
Här är maken! 
Jag kan inte direkt säga vad klockan är under dagen så ett foto i timmen är lite...mellan tummen och pekfingret...men så ska det väl vara på landet på semestern.
Såg detta och kunde inte låta bli att smygfotografera. 2 underbara äldre damer parkerade sina rullatorer och gick sedan i och svalkade sig i hettan, de stänkte på varandra för att svalka sig! Såg helt underbara ut! Så ska jag också göra när jag blir gammal, bara ta för mig så länge jag orkar och kan!
När vi kom tillbaka till torpet åt vi rester och sedan sprang jag ut och snabb-planterade tomaten och lite annat som stått för länge i kruka för att det kanske skulle kunna överleva att vi inte är där på en vecka.
Speciellt stiligt blev det med ringblommorna vi fått av grannen, satt ned dem lite här och var i trädgården och hoppas de tar sig och tar över.
Vattnade allt vad jag orkade och tog med blomlådorna hem.
Packade och fixade i ordning.
När klockan var 19.00 (tittade på klockan) hade vi samlat ihop oss och fått in katterna i bilen så vi kunde åka hem efter att ha varit på landet i 2,5 veckor.
Vid 20-tiden var jag väl i höjd med Södertälje.
När vi kom hem till ett tok-varmt hus blev det vädring och vattning och att packa upp.
Sonen hade hållit liv i blommorna utomhus ganska bra men de inomhus var totalt dränkta. Nåväl, han försökte i varje fall.
Runt midnatt började vi väl dra oss mot sovrummet och dagen var klar!
Sorry att det inte blev någon perfektion i EFITens klockslag och bilder.
 
 
 
#1 - - Mor:

Vad era tomhusväxter kommer att sakna er i torkan! HOPPAS att dom kommer att klara sej. Denna torka är ju inte riktigt klok.
Regnmätare (???) inhandlat som sagt och golfbollar ligger i bilen för vidare forsling till stugan...….

#2 - - Kraka:

Skön och blandad dag. Kul att se dina bilder och följa dig.
Glöm inte att lägga din länk på EFIT-sidan. Annars hittar ju inte de andra EFIT-deltagarna dig.

Btw, Kai på jobbet säger att om man har en regnmätare så är det ett bevis på att man blivit gammal. Jag är dock förtjust i min, även om den varit torr nästan hela sommaren.

Kram

#3 - - Mia:

Vilken rolig grej med ett foto i timmen, kanske skulle försöka nästa gång 😀

#4 - - Efwa:

Kikar in på din förra EFIT. Läste hos Kraka att du skulle fotat igår (27/7) men de bilderna kanske du lägger upp senare. =D

Svar: Hej. Jag försökte hela kvällen lägga upp bilderna men det var något knas på Blogg.se så den bara stod och tuggade . Idag ska jag 👍
Frudin