Torsdag 12:e juli. "Nya"cyklar!

I morse hade vi rivit bort all växtlighet i denna rabatt. Enligt professionella bedömmare var det bara ogräs som växte här.
Därefter grävde och vände JR på den torra jorden fylld med rötter o elände och jag låg på knä och tog bort allt löst och rötter.
Därefter fyllde vi på med 2 koskit-påsar och 10 jordsäckar, vattnade i alla lager och rörde om och trixade.
Inledningsvis satte jag 3 klätterrosor mot väggen sedan fyllde jag på med allehanda perenna torpar-växter framför.
Nu får vi hålla tummarna att det börjar ta sig nästa år.
Så här såg jag ut efteråt.
Bara att åka o bada!
Dagens bild från Djulöbadet.
Vi var på Magasinet och inhandlade 2 snygge-cyklar för 150 kr styck!
Vi for till Biltema och inhandlade lite reservdelar.
JR mekade snabbt ihop dem till funktionsdugliga och körde en sväng på bakhjulet.
Sedan susade vi fram lite 😁
Efter maten bönade och bad JR att jag skulle haka på ut på en jogg.
Han beslutade att det skulle gå-springas 5 km!
Både han och D farsinerades av de fantastiska omgivningarna så där som jag alltid gör.
D pallade inte springa, hon provkörde cykeln! Fasen vad cool den är! Hon till och med filmade sädesfälten!
Jag känner att det börjar kännas mentalt bättre att jogga igen men jag är verkligen för tung nu,  måste börja ta tag i det direkt efter semestern.
#1 - - Mor:

Att ni orkar vara så arbetsamma i hettan!!? Det blir så fint det ni gör
med tanke på hur det såg ut i rabatten. Ska bli spännande och se om allt kommer att ta sej.
Nu åker jag och köper en regnmätare till er och dansar regndansen så
vore det väl sjutton om det inte skulle komma ordentligt med regn.