Torsdagselektronik!

Det får bli en "efter-bild" lite först så ni inte ger upp att läsa detta krångliga inlägg direkt :-)
Nu ligger man lite efter igen, det blir så när dagarna är riktigt intensiva!
På torsdagen sov jag av om jag minns rätt. Var säkert i Skärholmen och köpte el-grejor till lampan när jag vaknade. Minns inte exakt....
Jag hade ett ordentligt problem med eldragningen här, inte för att det var svårt rent tekniskt utan för att det var trångt av bara den i kanalen där jag skulle dra sladd. Inte ämnat för detta skulle jag tro. Den har nog varit gjord för riktiga stearinljus en gång.
Fick skala sladdar och försiktigt våldsamt utan att skava sladdarna föra in dem. Fick göra om så många gånger när jag hyste misstanke om att någon sladd blivit skavd. Jag höll faktiskt på att bli tokig men jag är en envis jäkel med ett ordentligt tålamod (konstigt nog...trots min hetsiga personlighet).Om sladdarna bara det minsta blir skavda blir ju hela metalldelen på lampan ledande...inte bra.
Sonen skall kolla elen och att den är ok innan vi kopplar in den har han lovat.
Hur som helst fick jag till det och snitsigt blev det!
Det som är kvar att göra nu förutom skärmarna är att korta av ljushållar-delarna då de i nuläget är oproportioneligt långa.
....Fortsättning förjer på det här men jag kan ge en liten "teaser" på hur det kommer att bli...en skärm blev klar i helgen men jag har inte kortat ljusen än. Tyvärr har jag inte hittat någon frans att köpa så det blir utan.
Jäkligt snyggt om ni frågar mig...bara ljusen blir kortare men det finns reglage för det så jag ska fixa det. Den andra skärmen är under tillverkning. mer om det i bloggen som kommer från helgen.