Helg på torpet!

Några få timmar mellan dessa 2 bilder. 
På fredagskvällen när vi kom ut till torpet var det uppvärmt och trevligt tack vare snälla grannar som satt på värmen åt oss. Vi kollade film.. Eller rättare sagt JR såg film och jag sov i hans knä. 
På lördagsförmiddagen plockade JR fram crossen i solskenet. 

Allra först gjorde vi vårt måste, fyllde bilen med golven vi rivit förra helgen och körde en vända till tippen. 
Sedan käkade vi lunch ute i solen. 

Jag ägnade ett par timmar åt att kratta lite planlöst bara för att vara ute och njuta lite. 
JR höll träget på med att försöka slipa kanterna i hallen, ett jäkligt segt projekt. 


Sedan satte jag på dörrfoder med skurklossar till lilla sovrummet och grundade ett varv. Försöker att inte vara så petig, annars kommer vi aldrig komma någon vart. 
Ja, så här såg det ut innan... 

På söndagen målade vi och tätade lite här o där i förberedelse för att nästa gång kunna måla tak och snickerier inför kommande tapetsering i detta rum, som det är nu är det kaos på hela övervåningen, skulle vara skönt om ett rum blev klart. 



Jag rollade hela väggen ett grundfärgs-varv vitt tunt tunt så att den grälla tapeten inte ska lysa i genom nästa tapet. Hoppas det funkar. På vägen hem lyssnad vi på Magnus Ugglas ljudbok. Väl hemma igen var det bara att rensa avlopp igen, fasen vad äckligt!





#1 - - Kraka:

Den där tapeten med stora, gröna, blommor på. Kommer den från Günters? Skulle nog passa i mitt vardagsrum i stugan tror jag. Om den inte är för dyr.

Svar: Ingen aning 😁, det är ju den vi ska tapetsera över. Den är illa åtgången och jag tror den minst är 20-30 år gammal. Hur som helst finns många dtorblommoga coola tapeter idag. Googla ava tapet så ska du få se på vackert!
Frudin

#2 - - Mor:

Kommer att bli spännande att se vilka tapeter ni har valt !
Det är såååå trevligt att hälsa på er där ute på torpet.