EFIT 5/8-20 Bloggovänligt nattjobb på sjukhuset.

"EFIT, ett foto i timmen, är en sajt där man på givna dagar lägger upp en länk till sitt blogginlägg Ett foto i timmen. Sajten startade 2004 och har adress http://ettfotoitimmen.se

De andra deltagarnas EFIT den 5 augusti hittar du här. " (Kopierad text från min väninna Kraka som ofta gör EFIT) 

Eftersom jag arbetar natt så inleds mitt EFIT vid midnatt tänker jag. 

Man kan se redan här att det här kan blir en låååååång natt (fortfarande i krisavtalet i efterförloppet av Coronapandemin vilket betyder att vi jobbar varje natt 19.00-07:30. Trots att jag varit ute och sprungit mellan mina nattpass och känner mig pigg så är jag ganska uttråkad och det går långsamt denna natt. Så är det på intensiven ibland (om det inte är Coronapandemi), man vaktar och sköter sövda människor i respirstor som i sin svåra sjukdom just då (i mina/våra ögon) är stabila under pågående behandlimg. Hur som helst är vi så klart alltid på alerten och vi kan gå från noll till hundra i intensitet när det behövs. 

Kl 02-04 Det år lite svårt... Jag kan ju inte ta kort på mitt arbete... En naken korridor får symbolisera nattarbetet. 

Kl 04-06 serveras frukost till personalen under krisavtalet. Så är det inte under normala omständigheter, då får vi ej frukost. 

Runt kl 8.00 var jag hemma och landade i sängen. Glömde ta några kort. Jag låg och Googlade på nyheter om explosionen i Beirut som hänt föregående kväll. Så hemskt. Sen somnade jag. 

Vaknade vid 16.00
Glömde att det var EFIT och kom på det först när det bara var kaffet kvar av min frukost. 
Kl 17.00. Vek lite ren tvätt och stoppade i disk och tvätt i maskinerna. 
Vattnade blommor. 
18.00. Värmde och åt en skål tomatsoppa. 
18.30 Åka till jobbet. 
Framme på snygghuset, loggar in för tjänstgöring strax innan 19.00
Ja.... nu börjar timmarna man inte kan fotografera igen. 
Det börkar närma sig midnatt, natt 3 och så här läcker sitter man och tittar på övervakningsskärmar i lugna stunder. Hoppas återkomma med livligare EFIT nästa gång. 







#1 - - Micke:

Du hann ju vika lite tvätt mellan jobbdagarna.. Men blir inte mycket fritid om man sover till 16 och sen går på klockan 19 igen.

#2 - - Anonym:

Har haft 2 dagar med skyddsutrustning och hoppas på att slippa imorgon. Men vem vet... covidpatienterna ökar igen på vårt sjukhus.
Kul att du ändå hann en EFIT.
Kram

#3 - - Kraka:

Lite för snabb för mitt eget bästa... Jag är inte speciellt anonym. :-)

#4 - - Anni:

Välkommen i EFIT-gänget! En sen kommentar från mig som varit utan surf ett tag. Vilket viktigt jobb du har, men så enahanda dina dagar kan bli (anar jag) jobba-äta-sova-jobba-äta-sova ... Får du någon längre ledighet alls? Jag menar, man gör väl inte hur många nätter som helst på raken?
Dina växter ser i alla fall väldigt välmående ut!

#5 - - Anni:

Men varför fastnar inte min kommentar? Ska den granskas av dig först?