EFIT lördag 24/4 2021

EFIT, ett foto i timmen, är en sajt där man på givna dagar lägger upp en länk till sitt blogginlägg Ett foto i timmen. Sajten startade 2004 och har adress http://ettfotoitimmen.se

De andra deltagarnas EFIT den 24 april hittar du här. Kopierad text hos Kraka

08.00
Maken åker iväg till crossbanan och Jag och Vanja går första morgonpromenaden. Det blåser ganska isiga vindar. 
09.00 Frukost i tystnaden. Enkelhet, balsam för själen. 
Vid 10-tiden skruvade jag upp lite krokar på hyllan jag byggt i hallen. Jag skruvade även upp en fler-armad krok jag hade liggande som passar till Vanjas hundkoppel
Vid 11-tiden började jag baka rulltårtsbakelser och glutenfria mjuka pepparkakor. 
Vid 12 kom husse hem och Vanja blev salig. Jag pysslade vidare under tiden i köket. 
Vid 13-tiden kom mamma o pappa på besök. Mamma hade stickat vantar och broderat Vanja på till mig plus virkat en uppsjö med glada grytlappar. Så mysigt att kunna fika med dem igen. 
Vid 14-tiden var vi ute och besiktigade potstislandet. Det ser kargt ut. Vi måste på något sätt få dit mer jord...
Vid 15-tiden målade jag 2 stolar. 
Vid 16 började vi försöka få dit det där jäkla handfatet. Nu saknade vi kakelborr för de gamla platserna för fästena var inte helt rätt. JR fick ila upp till Håkan och låna en borr. 
Det liksom strulade men vi kunde ansluta vattnet men vi gav upp för dagen efter någon timme, vi blev för hungriga. 
Man liksom tröttnar när det inte flyter på och man är hungrig. 
Vid 18-tiden pratade jag och Darr i ett långt videosam-tal när vi lagade mat och drack vin. Det var trevligt, ungefär som om vi gjorde det tillsammans. 
Vid 19-tiden åt vi. Vi fick stekta grönsaker och räkor eftersom det inte gick att gå ut och grilla i snöstormen. 
Vid 20.00 fick vi glass. Vi kollade det sista avsnittet av serien Snabba cash. 
21.00 Vanja var också sugen på godis. Hon var förbannad att vi glömt alla hennes leksaker hemma. Vi började kolla på serien om dottern Huss. 
Vid 22.00, avsnitten av serien rullade på och det hände inte så mycket. 
23.00 Ingen större förändring. 
24.00 Elden började falna o h någon timme senare gick vi och lade oss. 

 

 







#1 - - Kraka:

Måste hälsa på dig på landet snart. Men lite värme först tack!

#2 - - Mor:

Kul som vanligt med dina bilder ....men min fråga är: Är det jag som blivit gammal men var inte vissa bilder spegelvända? Jag känner inte igen mej som i köket där du målar stolar eller där J. sitter på toan. Säg att dom ääär spegelvända så jag slipper bekymra mej att det är jag som ser fel.
Å så var det jättebra att ni fått ordning i hallen vid klädupphängningen. Mycket bra ! ! JÄTTETREVLIGT som vanligt att hälsa på igen med gott hembakat. Pappa A. älskar ditt hembakta!

Svar: Jo, du har nog rätt, telefonen har vänt på korten 😁
frudin.blogg.se

#3 - - Micke:

Massa fix denna EFIT-dag..

#4 - - Mia:

Kul att följa din dag 😀