EFIT måndag 2 sept 2021

Jag glömde fotografera första timmen på EFIT-dygnet 2/8-21 då jag jobbar natt. EFIT, ett foto i timmen
Börjar min EFIT kl 01-02 med en lunchbild. 
Inte direkt party med kikärtsgryta och vatten men det är följden av att ha överätit under semestern. Nu blir det renlevnad i augusti.
02-03
Träffar på min kollega och EFIT-bloggkompis Kraka när hon kommer till IVA fr post-op för att låna oss lite läkemedel. Jag passade på att ta ett kort åt oss. 
Ja som man förstår arbetar vi och det kan inte fotograferas så det blir lite ytliga bilder från dessa timmar.
Kl: 03-04
Förutom jobb tar doktorn och jag corona-antikroppstest på varandra. Vi vaccinerade oss i början av februari och det börjar kännas oroligt om vi har antikroppar kvar så vi kontrollerar saken.
Kl 04-05
Det börjar ljusna. 
05-06
Sedvanligt morgonarbete inkluderar skicka prover i rörposten till labb. 
06-07 Jobb i väntan på hemgång. 
07-08 Äntligen flexa ut och åka hem. 
08-09
Vanja och jag går ett lukt- och kissvarv 1 km så att hon ska palla sova med mig. Därefter somnar vi. 
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......... 
13:30 vaknar och det regnar kraftigt. 
14-15 Dricker morgonkaffe, lyssnar på regnet och kollar på ett avsnitt av Tilde. 
15-16 Jag väver lite och lyssnar på mycket bra sommarpratare Ingemar Skoog. Vanja ligger och blänger på mig. 
16-17 Maken kommer hem från jobbet. 
Vi promenerar ett varv med Vanja och möter grannen. Vi talar om att ha en gatukräftskiva. 
17-18 Vanja blänger och jag väver. 
18-19 Jag steker pankisar till familjen och lyssnar på dagens sommarpratare, Parisa Amiri. Det känns lite konstigt att det finns sommarpratare fast semestern är slut och det blivit kallt men jag förstår ju att jag har fel, det är högsommar. 
19-20 vi äter middag och jag ger mig ut för att jogga fast jag inte känner för det. 
20-21 Jag duschar mej och kammar Vanja. Vi blir nästan ovänner eftersom hon blivit förvildad på semestern. Vi hänger i soffan. 
21-22 Slöade och gick sedan kvällsbajsprommenaden. 
22-23 Kollar nyheter och avancerar mot sovrummet. Dagen går mot sitt slut. God natt 























#1 - - Kraka:

Vi verkar ha lite olika uppfattning om vilken timme jag kom ner med Metronidazol. Men vad gör det?
Du ser ut att ha jobbat, jag som om jag bra dricker kaffe på mitt jobb. Men så var det inte. Jag bara måste ha en påfylld kaffekopp på bordet när jag jobbar.

Snart MÅSTE vi besöka IKEA!!!

#2 - - Anni:

Vad kul att du är kollega med Kraka, det hade jag missat!
Blir onekligen nyfiken på om ni fortfarande har antikroppar. Nog undrar man om det krävs fler doser eller hur det egentligen ser ut.

#3 - - Mor:

Ja, och när ni kommer till IKEA så spring gärna in i huset bredvid och kolla om Ohlsons tyger finns kvar. Tyvärr tror jag inte det då man ser på Nätet att just den affären inte finns bland dom andra uppräknade. STOR SORG för mej! Vill bara ha det bekräftat......

#4 - - Anna:

Kul att ni jobbar på samma arbetsplats! Och vilken söt liten lurvtuss!
// Anna