EFIT 2:a jan 2022

Vad är EFIT?
EFIT-deltagarna 2:a januari 2022
Ca kl 01.00. Jobbar natt och vid denna tid är jag ute på rast från Corona-IVA. Jag håller nogrannt avstånd till alla kollegor och har munskydd på mig i personalutrymmena eftersom min familj är smittade också. Nya regler för akutvårdspersonal är att vi ska arbeta trots att familjemedlemmar är smittade med Corona. Vi testas varje pass. Detta gäller inte för övriga samhället, då ska man isolera sig i 7 dagar. Ja, läs mer på folkhälsomyndigheten..
Kl 02.00
Det börjar snöa utanför fönstret.
Kl 03.00 Var det dags för PCR-test
Kl 04.00 bet jag på naglarna. Svaret kom negativt även denna gång. Hur är det möjligt när bägge sönerna och maken har Corona?
Det känns fantastiskt att vara trippelvaccinerad. Man får inte ropa hej än, ta ett dygn i taget.
05.00
Inne på Covid-IVA. De som ligger hos oss på Covid-IVA nu är ovaccinerade. Jag kan säga att de ångrar sig. 
Jag har väldigt liten respekt för de som väljer att inte vaccinera sig men vi agerar proffesionellt när de väl hamnar hos oss. Man känner att det inte behövs strös något salt i såren på de som ligger där och kämpar för sina liv, de har fattat hur fel de hade. 
06.00 ca. Lite frukost på jobbet.
Vid 07.30 byter vi om och går hem.
Vid 8.30 är det god natt.
Sov.....
Vaknar vid 16.00. Äter frukost. Serdegsbröd med stekta ägg.
17.00 viker tvätt.
18.00 Vattnar blommorna i hela huset, även de som står på vinterlagring. Passar på att väva liten stund.
19.00 joggar och duschar.
20.00 Käkar gröt och sticker till jobbet.
21.00. Kommer till jobbet. Tar rapport.
22.00 Tar en till snabbtest för att säkerdtälla jag är negativ.
23.00 vi jobbar.
Strax innan midnatt är jag ute i köket på första pausen och äter resterna av nyårsmaten fast nu utan kött.










#1 - - Kraka:

Spännande att följa dig genom arbete, sovning och arbete igen. Jönköping har öppnat en alldeles ny Covid-avdelning. Jag kommer att alternera dit och vanliga IVA.
Du glömmer väl inte att publicera en länk till din EFIT på https://ettfotoitimmen.se

Håller med om att vi måste vara professionella mot alla dessa dårar som inte vaccinerat sig. De har fått sitt straff.

#2 - - Anni:

Missade att du var med på EFIT förra gången, men kikar in nu.

Blir matt av inblicken i din värld. Hoppas innerligt att ni alla inom vården får lön för mödan och att du slipper smittas. Kanske att tredje sprutan hjälper bättre. Fick min en vecka före jul, det känns bra.